Hulp teugels Shetlander

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

renske305

Hulp teugels Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 14:26

heeeeiiii
Ik heb sinds kort een verzorg shet en ik rij en longeer haar in de wei.
Maar als ik haar longeer of rij dan wil ze grazen de heletijd.
Dus ik zit te denken aan hulp tegels elastieken touwtjes wat kan ik het beste kopen?

alvast bedankt xx
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast naar standaard grootte.

love all horses IN THE WORLD<3

Paardje_2009

Re: Hulp teugels Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:29

je moet het met een longeerzweep of gewone zweep afleren f niet in de wei rijden.

In the cookie of life, friends are the chocolate chips♥

Nynke_Mandy

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

x_ankieee

ik denk niet dat een hulpteugel gaat helpen..

ik had hetzelfde probleem met een welsh die bij mijn verzorgpaard staat,
en als ik haar dan ging longeren ging ze ook de hele tijd grazen.
het klinkt als dierenmishandeling, maar je moet gewoon een paar keer met de zweep op haar kont slaan; hoeft niet hard, maar ze moet weten wie de baas is!
dit hielp wel bij mij, en sinds dien graast ze niet meer als ik haar longeer.
succes!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:30

Gewoon consequent blijven en zorgen dat je pony blijft doorlopen.. heb je vaker gelongeerd en weet je wat voor lichaamstaal e.d. erbij hoort?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:27

Een hulpteugel wil je bij een paard dat nog niet hoog is opgeleid alleen om voorwaarts neerwaarts te stimuleren. Dus als een paard met zijn hoofd in de lucht loopt, probeer je de weg naar beneden te wijzen. En dat helpt nu dus juist niet, en een andere hulpteugel gaat de pony nog niet aan toe zijn.

Zorg dat je heel consequent bent. Als je zegt dat de pony moet lopen, dan moet hij ook lopen. Ik denk dat het het beste is als je daar hulp bij krijgt. Misschien iemand in de buurt die veel ervaring heeft met longeren?

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:30

gen hulpteugel gaan gebruiken, gewoon aandrijven en een tikje als hij wil grazen bij het rijden en een tik met de longeerzweeep als hij wil gaan eten tijdens het longeren

Kerstmuts

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:35

Consequent blijven.
Probeer het eerst aan de hand, dan kan je hem corriceren door ze hoofd weer omhoog te doen gaat het goed aan de hand? ga longeren, gaat hij eten? tikje (hoeft absoluut niet hard te zijn, gewoon zo van hé dat mag niet!) Stemhulpen kunnen ook helpen gebruik een boze stem als hij dat doet. Zorg ook dat hij wat te doen heeft en geeneens kans heeft om te gaan eten.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:54

Zoals er al anderen hebben gezegt "celien, angela, ...."
Een hulpteugel is hier helemaal niet nodig, je moet eerst zorgen voor een goede vooruit en die is er nu blijkbaar nog helemaal niet, daar moet je dus je aandacht op richten.
eerst een goede basis instaleren dus, vooruit is vooruit geen discussie.
Maar er is wel meer natuuurlijk, je moet altijd ook kijken wat is er mogelijk hoe ver moet je gaan met de vragen die je naar je paard stelt.
Je kan en mag een Shetlander niet gaan vergelijken met een Arabier, beide paardjes kunnen stappen, draven en ook galoperen, toch zijn er heel grote verschillen.
Een Shetlander is eigenlijk eerder een koudbloedtype, vaak ook een beetje lastiger van aard, leer dus heel goed kijken, en paarden lezen.
Wees vooral eerlijk en consequent.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie