Verlichte zit in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Verlichte zit in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 10:44

hoi allemaal
ik heb een klein probleempje. aangezien er bij ons in de springles meestal maar 2 manege ruiters zijn en voor de rest pensionklanten mogen de manege ruiters de beste springpaarden zegmaar (dus de beste manegepaarden als het gaat om spirngen (best logisch eigenlijk) nou heb ik meestal de grootse omdat die andere nogal snel ertussenuit piept, maargoed, als ik dus gallopeer met hem in verlichte zit kan ik moeilijk aandrijven omdat hij zo groot is als ik aandrijf ga ik namelijk heel snel zitten zegmaar, en ik kan niet zo makkelijk kracht zetten.
heeft iemand tips hoe ik dat zou kunnen oplossen? met sporen rijden mag niet rijd wel met een zweepje.
groetjes

liliekska

Re: Verlichte zit in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:36

niemand???

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:30

Beugels een gaatje korter zodat je daar meer steun hebt?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:31

heb ze sowieso al korter dan normaal

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:35

je instructeur vragen, neem aan dat hij of zij er niet staat voor de gezelligheid.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:38

Je instructeur vragen inderdaad. Daarnaast, als je gaat springen dan zit je alleen in verlichte zit als je over de hindernis gaat. Daarvoor zit je gewoon normaal.

MajoorNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:45

Vraag het inderdaad aan je instructeur. Hij of zij kan zien wat er gebeurd en wat er verbeterd kan worden.
Overigens kan het ook zijn dat jullie de verlichte zit nog moeten oefenen dus daarom stukken in de verlichte zit moeten in galop?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:21

Als ik het zo lees verlies je je balans als je tijdens de verlichte zit wilt drijven?
Probeer goed je balans te vinden door je zwaartepunt boven de stijgbeugels te brengen. Niet te ver uit het zadel komen (dat zie je vaak en dan verlies je ook sneller je evenwicht). Je hoeft maar net met je bips uit het zadel, zoek steun op je stijgbeugels, veren in je enkels en je knieën. En pak gerust een plukje manen om je vast te houden tijdens het drijven. Als je wat meer je balans hebt gevonden kun je het plukje minder stevig vastpakken tot je het helemaal niet meer nodig hebt. Succes en veel plezier!