Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ook met mn eigen houding trouwens, wijken op de diagonaal vond ik veel makkelijker dan met afwenden en daardoor ging ik ook veel minder scheef zitten etc. Franciska15 schreef:Het zit er niet in dat ik het hem ga laten leren door een ander, dat vind ik niet nodig. De instructie die ik krijg, geeft vooral steeds aan, lange zijde afwenden(of iets dichter bij de hoefslag zodat het minder ver weg is) en dan been aanleggen en belonen als het lukt.
Ik ben juist op zoek naar oefeningen die hierbij kunnen helpen om het voor ons makkelijker te maken, als extra oefening. Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen die me dus tips en tricks kunnen geven, zodat we het samen kunnen leren. Hiernaast neem ik wel les, maar als extra oefening zeg maar.
Ik heb er zelf al wel ervaring mee, met mijn vorige paard heb ik het geleerd en gedaan. Echter, ik vind het lastig met dit paard.
aeolusnr1 schreef:Je wil geen centen uitgeven aan het laten beleren van je paard
Je vindt van jezelf dat jouw niveau ver genoeg gevorderd is om het het zelf te gaan aanleren.
Je krijgt nu instructie (ik vermoed gewoon een manége les) , en je vraagt tegelijkertijd hier om oefeningen en om tips en tricks, dit zijn de dingen die je eigenlijk aan jouw instructie zou moeten vragen, als zij je niet kunnen verder helpen, is het gewoon geen goede instructie.
Het kan ook zijn dat deze instructie mensen jou wel kunnen verder helpen maar niet in de gewone lessen, dan zul je dus privélessen moeten regelen en die kosten idd net iets meer.
Maar het is duidelijk jij kan het zelf niet, dus moet je echt willen investeren in het leerproces,n wil je dat niet dan had je een paard moeten kopen die alles al kende.
Een paard opleiden en trainen kost centen, daar had je rekening moeten mee houden bij de aankoop van het paard.Franciska15 schreef:Het zit er niet in dat ik het hem ga laten leren door een ander, dat vind ik niet nodig. De instructie die ik krijg, geeft vooral steeds aan, lange zijde afwenden(of iets dichter bij de hoefslag zodat het minder ver weg is) en dan been aanleggen en belonen als het lukt.
Ik ben juist op zoek naar oefeningen die hierbij kunnen helpen om het voor ons makkelijker te maken, als extra oefening. Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen die me dus tips en tricks kunnen geven, zodat we het samen kunnen leren. Hiernaast neem ik wel les, maar als extra oefening zeg maar.
Ik heb er zelf al wel ervaring mee, met mijn vorige paard heb ik het geleerd en gedaan. Echter, ik vind het lastig met dit paard.
Starbreeze schreef:Probeer eens op de korte zijde af te wenden, een paar meter voor de hoefslag, stel je paard een tel recht en 'wijs' met je buitenteugel (die je goed op contact houdt) eens richting de hoefslag, binnenhand op de plaats houden. Geef dus gewoon richting aan. Zodra de voorhand van je paard 1 pas richting hoefslag gaat drijf je met je binnenbeen achter de singel de achterhand van je paard richting de hoefslag. De kunst hier is om vlug te reageren, dus 1 pas recht, 1 pas richting aangeven en daarna direct de achterhand bijdrijven.
Als je paard te weinig opzij wil voor je been: rij in stap een zo klein mogelijke volte, denk wending om de voorhand. Ga in die volte halt houden en de paar passen vóórdat je paard stilstaat drijf je met je binnenbeen achter de singelde achterhand naar buiten. Eventueel zou je met een tikje achter je kuit de aanwijzing wat duidelijker kunnen maken. Uiteraard de hemel in prijzen als je paard het goed doet.
Succes