Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
michelle___ schreef:Het is sowieso al niet de bedoeling dat je eerst heel hard moet draven dat hij/zij niet meer anders kan dan aangaloperen. Is je hulp duidelijk genoeg, heb je les?
En als hij/zij aangalopeerd, mag het hem/haar gerust belonen!
LoveImara schreef:Veel overgangen proberen te maken, als je hem in galop hebt gekregen belonen en klein stukje blijven galopperen, dan weer terug naar draf en opnieuw hulp geven voor galop, zodra hij gaat galopperen weer belonen en weer terug naar draf. Als je dit blijft herhalen zal hij gaan snappen wat de bedoeling is en steeds sneller aangalopperen op jouw hulp. Succes!
hoe kan ik hem best belonen? Klopje in de nek of echt een koekje geven? 
ponyparadijs schreef:Hoe oud is je paard?
De meeste jonge dieren hebben ook moeite om aan te springen.
En vallen dan vanuit een versnelde draf in galop.
Dat heeft soms ook te maken met de kracht die je paard moet hebben om aan te springen
jasmien1008 schreef:ponyparadijs schreef:Hoe oud is je paard?
Dat heeft soms ook te maken met de kracht die je paard moet hebben om aan te springen
hij is 15 jaar. het kan zijn dat hij het ooit heeft geleerd op de stoeterij waar hij stond, maar dan is hij het zowizo een beetje afgeleerd
ik ga het proberen met het commando 'galop' aan de longe. jasmien1008 schreef:ik zeg dat het kán zijn, ik weet het dus niet zekerik ga het proberen met het commando 'galop' aan de longe.
jasmien1008 schreef:ponyparadijs schreef:Hoe oud is je paard?
hij is 15 jaar. het kan zijn dat hij het ooit heeft geleerd op de stoeterij waar hij stond, maar dan is hij het zowizo een beetje afgeleerd