Landing springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gijo

Landing springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 15:32

Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik het paardrijden terug opgepikt na een hele tijd gestopt te zijn. Ik rij bij iemand thuis, en ze geeft mij les (heeft competitie dressuur gereden en haar man internationaal springen). En ik moet zeggen dat ik er op die enkele lessen al veel meer geleerd heb dan op maneges. Na enkele dressuurlessen (om er terug in te komen) hadden we samen besloten om een klein sprongetje te proberen. Ze had me al gewaarschuwd dat het paard waarop ik reed graag overdreef, en dat was ook het geval (gelukkig was ik er klaar voor, of ik lag er af :p). Nu voel ik bij mezelf een probleem bij het landen. Ik kom naar mijn gevoel bijna voor het zadel terecht, dus te veel op de voorhand van het paard. Ik heb die eerste les wel nog steun gezocht op de hals, ik weet dat dat niet zo goed is, maar oefening baart kunst toch? :)

Hebben jullie misschien een tip om bij het landen niet voor mijn zadel te belanden?

Groetjes!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:07

Hoe kort heb je de beugels? Als je die te lang hebt kan ik me voorstellen dat je er niet genoeg steun aan hebt.
Verder moet je op de sprong zelf proberen om alleen in verlichte zit te gaan zitten en niet overdreven naar voren te komen. Bij een verlichte zit verander je eigenlijk alleen de positie van je bovenlichaam en blijf je dicht bij het zadel. Wanneer je dit heel overdreven doet is de kans dat je verkeert neerkomt veel groter. Deze zit kun je al oefenen voordat je gaat springen. Lees deze pagina ook eens door: http://www.paarden-blaadjes.nl/springen ... ingen.html

Nynke_Mandy

Re: Landing springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:52

Ik weet niet hoe ver je naar voren gaat tijdens de verlichte zit, maar misschien zit je te ver naar voren, en dat je daarom bijna voor het zadel belandt met de landing

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:12

Ik zou eerst de verlichte zit goed gaan oefenen over grondbalken. Allerlei oefeningen doen, geen steun zoeken op de hals. En blijf met je billen dicht bij het zadel, ga niet te ver mee naar voren.