Pony vlotter voor het been maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Pony vlotter voor het been maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 23:10

Mijn pony is echt een 'buiten rij knol' met als gevolg dat hij de bui al ziet hangen in de bak. De bak is nou eenmaal lang niet zo leuk als je neus in de wind. Het kan nou eenmaal niet altijd feest zijn en soms moet meneer ook wat doen voor de kost. Hij is nu 4,5 en 1 tot 2x in de week komt zijn verzorgster voor een half uurtje les in de bak. Nu kan ik haar dan helpen als hij is de 1e versnelling zakt en het been laat voor wat het is met de longeerzweep, maar af en toe klim ik er zelf op om de regels nog es duidelijk te maken als hij met verzorgster lief de draak gestoken heeft ( meisje is 11) maar ook bij mij wil hij nog wel es de bruiner aan geven, het probleem is dat de zweep hem als ik er op zit niks doet en daarbij heb ik ook een hekel aan rammen. Hoe kan ik hem op een normale manier duidelijk maken dat hij ook moet werken en dan voornamelijk netjes doorlopen en dat niet alleen buiten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 23:32

Ik heb ook zon bijrijdpaard :)

Allereerst had ik van mn instructrice de tip gekregen om ook naar je eigen houdimg te kijken, je moet zelf ook actief (en goed, dus niet im de weg) zitten.

Verder kan je m motiveren door ook dimgen in de bak te doen die hij leuk vindt. Als hij bijvoorbeeld springen leuk vindt, doe dat dan ook ns. Of als afsluitimg bijvoorbeeld.

Afsluiting is ook belangrijk, dat je altijd hoed afsluit. Als het oefenen bijvoorbeeld nie zo goed ging, eindig dan iets met wat hij wel goed kan. En de oefening zelf natuurlijk ook goed afsluiten :)

Verder is t toch ook consequent zijn. Been=reactie. Max 3x been, dan tik (desnoods iemand die ook in de bak syaat met longeerzweep, misschien reageertie daar wel op? Wel gwn op de grond slaan natuurlijk)
En vergeet vooral ook niet te belonen alsie t goed doer!