Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). lisannee93 schreef:Als jij nu 14 bent, zul je ongetwijfeld nog wat groeien, dus daar kun je rekening mee houden als je de pony graag voor langere tijd wilt verzorgen. Maar ik zou zeggen, laat de eigenaar ook zeggen wat hij/zij denkt, hij zal ook het beste voor hebben met de pony!
Nikass schreef:Vind je het uberhaupt leuk om zo'n kleine pony te rijden? Ik was op de manege vroeger met mijn 1,65 en 58 kilo vaak degene die op een pony werd gezet als er even geen paarden genoeg beschikbaar waren. Voor een keer is het best lachen, maar serieus dressuur rijden zat er niet in omdat mijn benen onder de buik van de pony uitkwamen. Voor een buitenritje ging het nog wel, maar het was voor mij geen uitdaging. En ik ben nog wel een stuk minder lang dan jij. ik zou dus op zoek gaan naar een pony of paard die beter met jou verhoudt.

SuperAssie schreef:Ik heb twee jaar lang op een pony van 1,41 gereden, en ben zelf 1,75(voor de duidelijkheid een foto: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8595_n.jpg, voor het plaatje is het misschien niet mooi maar het functioneerde prima!).
Zolang je je hulpen prima kan geven, je pony niet in de weg zit en het niet iedere dag doet zal het echt niet zo'n probleem zijn
Die pony en ik deden met ons tweetjes al die sportpaarden daar op stal wat voor qua rijden, dus een kleinere pony is zeker niet slecht voor je houding.
Yasmijntje schreef:SuperAssie schreef:Ik heb twee jaar lang op een pony van 1,41 gereden, en ben zelf 1,75(voor de duidelijkheid een foto: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8595_n.jpg, voor het plaatje is het misschien niet mooi maar het functioneerde prima!).
Zolang je je hulpen prima kan geven, je pony niet in de weg zit en het niet iedere dag doet zal het echt niet zo'n probleem zijn
Die pony en ik deden met ons tweetjes al die sportpaarden daar op stal wat voor qua rijden, dus een kleinere pony is zeker niet slecht voor je houding.
Hee, bedankt voor je reactie en je foto, het ziet er inderdaad helemaal niet slecht uit!
Wat deed je zoal met je pony?:)

chelle_dora schreef:Een kleinere pony niet, een té kleine pony wel

chelle_dora schreef:Een kleinere pony niet, een té kleine pony wel
[/quote]Yasmijntje schreef:Alleen dressuurmatig werk, af en toe een sprongetje(klein, max 50/60cm) wagen, maar meneer werd daar enorm enthousiast van![]()
Buitenrijden deed/kon ik niet, ponylief had nogal een beschrijving en ging buiten helemaal door het lint.
Dressuurmatig zat er op het eind toch wel een L2 niveautje in, en ik ben begonnen met hem vanaf niks want je kon er nog net op zitten en dat was het wel voor hij begon te bokkenchelle_dora schreef:Een kleinere pony niet, een té kleine pony wel
Mee eens, maar ik vind dat je dat echt moet zien/uitproberen..
Heb een pony gereden van 1,48 en daar stak ik ver onderuit en bij een pony van een centimeter kleiner kwamen net mijn hakken onder de buik uit. Ligt echt aan de bouw van de pony ook
[/quote]SuperAssie schreef:Wat noem je tamelijk oud?
Er zijn namelijk bepaalde oefeningen waar je na een bepaalde leeftijd(eigenlijk vind ik dat die die oefeningen sowieso niet moet doen zonder goede begeleiding of als je niet zeker bent wat je doet) niet meer aan moet beginnen of waar je erg mee op moet passen met de belasting van de rug etc.
Yasmijntje schreef:SuperAssie schreef:Wat noem je tamelijk oud?
Er zijn namelijk bepaalde oefeningen waar je na een bepaalde leeftijd(eigenlijk vind ik dat die die oefeningen sowieso niet moet doen zonder goede begeleiding of als je niet zeker bent wat je doet) niet meer aan moet beginnen of waar je erg mee op moet passen met de belasting van de rug etc.
heel oud: 24.
ik wil sowieso niet meer gaan doen dan flemmen en volgen.
en hooguit een beentje geven.

[/quote]