Paard loopt rustig maar ook weer niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauramango

Paard loopt rustig maar ook weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 09:34

Hallo,

Ik heb met mijn pony best we lang een probleem. Het probleem is bij het rijden. Draf en stap doet ze rustig en ontspannen maar zodra de galop komt rent ze maar als een gek door de bak. Soms moet ik haar wel is tegen de bak rand zetten omdat ik bang ben dat ik er niet meer kan houden. Meestal probeer ik van begin af aan , ook aan de longeerlijn, veel overgangen rijden, tempowisselingen, figuren van alles. Na enige tijd proberen en doen lukt het nog niet. Ook zit ik bij het rijden behoorlijk stil met me lichaam en benen. Wie weet wat er kan zijn en kan me tips geven?

FriesWytske

Re: Paard loopt rustig maar ook weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:40

Hoe oud is je pony?
Komt bij mij nl. over als een stukje onbalans van je pony. Dat hij gewoon nog niet sterk genoeg is voor de galop.

Lauramango

Re: Paard loopt rustig maar ook weer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 09:49

Mijn pony is 21/22 jaar oud. Heeft al sinds dat ze ingereden is bijna elke dag goed gelopen. Ik vind het raar want voorlaatst reed ik met halster en halstertouw en toen liep ze al rustiger. Er niks mis mee met het gebit en het bit is goed.