Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jgd schreef:misschien kun je hem al aansporen om het moment dat je voelt dat hij wil gaan inhouden om te stoppen. ik heb zelf een pony gehad die dit deed zodra deze aan het werk moest (houd in nageven en voorwaarts) heb bij deze eerst dit geprobeerd en uiteindelijk 1 keer een behoorlijke tik gegeven waarvan hij zo schrok dat hij niet nog een keer durfde te bokken. soms is overval de beste techniek als niets anders werkt.
Tabaluga12 schreef:Ik bedoelde het bokken negerenLukt stilzetten dan ook niet?
Punz schreef:Professionele ruiter vragen die je paard voor je hier doorheen kan rijden ( dwz: iemand die in staat is om én de bok uit te zitten, te corrigeren én de nog hogere bok daarna uit te zitten en weer te corrigeren. Als je de bok zelf maar nauwelijks uit zit kun je zelf nl niet zo veel).
Heb met mijn pony exact het zelfde probleem gehad. Heeft een prof in 4 a 5 keer buiten rijden volledig opgelost voor me( waarbij er achteraf maar 1 keer "optreden" nodig was).
Probleem is volledig verdwenen, kan nu heerlijk buiten rijden!
Ik had echt helemaal exact hetzelfde. Superbraaf, volledig verkeersmak, nuchter... maar als hij het in zijn kop had, ineens besloot niet meer vooruit te willen óf als hij een geluid achter hem had wat hem irriteerde, wat hij niet thuis kon brengen, of waar hij bang voor was: Cápriol!! En niet zo zuinig ook!