Hallo, mijn paardje heeft 2 maanden stil gestaan wegens blessure. Ik heb haar al af en toe gaan longeren met bijzettegels enzovoort. Maar ik vraag me nu af ik wil het graag rustig aan doen en niets overbelasten, maar ik heb een heel pittig paardje die ik moeilijk kan tegenhouden omdat ze een beetje TE graag werkt. Dus vraag ik jullie raad eens hoe ik het best het rustigst te werk ga?
En nog steeds pittig met rijden? Je zou eerst kunnen longeren voor de frisheid en anders dus aan de hand stappen en er dan pas op. Of onder het zadel gewoon consequent laten stappen.
Imani1998
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-13 20:14
Sammie schreef:
En nog steeds pittig met rijden? Je zou eerst kunnen longeren voor de frisheid en anders dus aan de hand stappen en er dan pas op. Of onder het zadel gewoon consequent laten stappen.
Jep, nog steeds pittig. Oke bedankt voor de raad.
aeolusnr1
Mssn is les nemen een goede keuze. Je zegt zelf dat je haar niet heel goed kan inhouden, dus de rem en de stop werken niet helemaal optimaal. Dit heeft eigenlijk weinig te maken met hevig of geen hevig paardje, maar echt met hoeveel controle jij over het paard hebt. les nemen dus.