Moeite met galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paarties

Moeite met galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 17:48

Hallo,

Ik ben anouk 15 jaar en heb een een vreselijke moeite met galop
vorige week ben ik voor het eerst sinds een jaar weer op een paard gaan zitten,
alles ging goed totdat er werd gevraagd om een galopje, op het eerste moment dacht ik yess galop.
Want die jaren ervoor ging galop altijd harstikke goed en was het mijn favoriete onderdeel van de les.
Maar nu ging ik in galop en ik kan me gewoon niet ontspannen en rustig in me zadel blijven zitten.

Hebben jullie tips?

Odieta

Re: Moeite met galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:12

Om te beginnen oefening baard kunst.. Gewoon weer ff t ritme onder de knie krijgen.. En zelf weer in balans komen.. En eraan blijven denken, zitten op je kont blijven ademen en ontspannen.. Komt vanzelf goed!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:39

hoi Anouk,
om rustig in je zadel te blijven zitten heb je spieren nodig - en die zijn hun training kwijt omdat je een jaar niet hebt gereden.

En op jouw leeftijd groei je ook nog, dus dat helpt niet mee: de spieren die vorig jaar keurig deden, wat ze moesten doen, moeten nu van alles en nog wat opnieuw uitrekenen, omdat wat ze vorig jaar deden "niet meer past" omdat je langer bent geworden. Je moet dus je coordinatie terugvinden...

Sucses, gewoon oefenen!

paarties

Re: Moeite met galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:50

Aahhhw, bedankt voor jullie uitleg en tipss @Odieta en @Janneke2