Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Silvielover schreef:Ik heb eerder al les gehad met haar. maar als ik haar aan de longeerlijn heb, kan ze prima een nette, rustige galop laten zien, het is alleen als ze onder het zadel galoppeerd, dat ze er dan tussenuit piept.

Inger1993 schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb sinds kort een lease paard en met z'n tweetjes buiten is ze super braaf en luistert ze enorm goed.
Maar vaak rij ik alleen omdat het andere paard (twee Friezen) minder mag rijden.
En dan is ze in galop niet te houden.
Kan ik buiten ook de voltes toepassen op lange rechte stukken?
De pony van TS lijkt een kracht/balansprobleem te hebben en jij hebt meer een probleem met enthousiasme van je paard en het gebrek aan controle daarvan als je alleen rijdt. 
Joscelyn schreef:Gooit ze ook d'r neus in de lucht? Ik heb een tijd met een martingaal gereden toen een paard in de galop niet te controleren was. Voordeel van een martingaal is dat ie dan in stap en draf niet inwerkt, alleen als het paard in galop zich omhoog trekt. Verder inderdaad korte stukjes, veel overgangen. Pas ook op dat jij met je zit je paard alleen maar aanmoedigt, dus zorg dat je goed recht zit. Succes!