Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
romyloverrr schreef:Slimme pony weet precies wat hij in zijn mond en op zijn rug heeft en die wacht gewoon af, dat zie je nu met het longeren al. Pony leren luisteren naar eigenaar op de grond zonder longe er aan kan wel eens meer nut hebben. Nu zou hij als de longe er af is naar het ruitertje moeten luisteren en dat lukt niet zonder dat pony denkt dat baas ruitertje kan steunen als hij voor zichzelf gaat beginnen.laat haar anders gewoon 2 keer met dat bit rijden , niet meer.
als je plannetje werkt zie je dan bij de 2e keer het verschil.
en stel het werkt , dan moet je haar zover krijgen dat ze dat vertrouwen ook heeft zonder
liverpool.
misschien moet ze een paar keer met hem grondwerken , want
daar ligt uiteindelijk het probleem
Maar toch vind ik het heerlijke pony's om mee te werken, zou niets anders meer willen.
)
amandananana schreef:Hmm ik zat ook te denken aan grondwerk, misschien onder leiding van een professioneel iemand die met het meisje werkt aan de leiding nemen? Ik zie dat grondwerk ook niet goed lukt, maar ik denk dat ponylief eerst moet gaan zien dat zij de baas is voor je dit onder het zadel kunt oplossen.