midgie schreef:Op zich is op je boven benen steunen niet verkeerd zo blijf je in elk geval uit de rug van je paard, wat je kan doen is je bekken kantelen en vooral niet voorover gaan hangen.
Je benen ontspannen naar beneden hangen is ok, hoe je voet dan hangt is op zich niet zo belangrijk, want als je hem naar binnen draait met te veel spanning in je enkel en knie dan zet je ook je heupen vast.
Dus ik zou er niet zo,n groot ding van maken, bij de een staan de voeten nu eenmaal wat anders dan bij de ander, visualiseer eens dat je op de grond staat in een nette houding, dat is de manier zoals je eigenlijk op je paard moet zitten, als je paard weg gehaald word dat je gewoon blijft staan, veel ruiters zullen dus achterover vallen omdat ze tegen de lepel van het zadel hangen (wat ook erg slecht is voor de paarden rug), , dus blijf zitten hoe je zit zou ik zeggen en ontspan meer dan vallen je benen zoals het moet, knieën moet je in elk geval ook niet aan knijpen ( nooit met spanning zitten )dus beter wat meer ruimte zou ik zeggen, miss help het om eens zonder zadel te rijden of je beugels een aantal gaatjes langer te maken, want dat kan ook de rede zijn dat je knieën naar buiten geduwd worden.
Hi Midgie,
Dankjewel voor je reactie. Op deze manier zit ik ontspannen en op het moment dat ik het ga forceren dan zit ik niet lekker meer. Een gespannen ruiter, lijdt uiteindelijk tot een gespannen paard. Het vervelende is echter wel dat ik er altijd opmerkingen over krijg op m'n protocol.
Ik ga je tips eens uitproberen!