Weinig zelfvertrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Weinig zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:57

3 jaar geleden heb ik noodgedwongen mijn paardje moeten verkopen en sindsdien heb ik helemaal niet meer gereden. Nu heb ik sinds vorige week 2 bijrijdpaarden. Nou ja, een pony en een paard.

Ik heb zelf het gevoel dat ik met de pony een betere klik heb dan met het paard. Die is zo groot en drammerig.

Het probleem is bij mij dat ik met rijden echt al mijn zelfvertrouwen kwijt ben en zelfs bang ben.
Mijn vraag is dan ook, hoe bouw ik dit weer een beetje op zodat ik weer met plezier kan gaan rijden?

chimello

Re: Weinig zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:58

Ik zou les pakken, desnoods privé les. Al is het af en toe. Als een goede instructeur zegt dat je het goed doet gaat je vertrouwen ook omhoog en zo leer je ook nog bij.
Of laat iemand jezelf filmen zodat je kan kijken en kijk dan eens naar je sterke punten. ZO slecht ben je vast niet geworden na het stoppen met rijden!

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:36

Dank je wel! Lessen wil ik zeker weer gaan doen. Vind het echt jammer dat ik zo een muts geworden ben.

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:19

Les nemen en er voor gaan :) dat (zelf)vertrouwen moet weer groeien, geef het wat tijd.

marissajohan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:21

Vraag of je mag lessen op een rustig paardje , zodat je rustig weer vertrouwen op kunt bouwen succes :) !

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:28

Als je eenmaal wat lessen hebt gehad groeit je zelfvertrouwen vanzelf, 1 tip wees niet bang om iets te proberen doe het gewoon! Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je dat op spannende momenten even hardop uitspreekt geeft het je wat meer power :j ! Beter dat je een keer iets fout doet en het weet dan altijd maar blijven aftasten. Succes en veel plezier en vergeet niet te genieten *\%/*

Detmer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:17

Als je zolang niet gereden hebt kan ik me voorstellen dat je het een beetje spannend vindt, en dat is niks om je voor te schamen. Zoals de rest al zegt is lessen een goede oplossing, als dat geen optie is, zou je eventueel aan de eigenaar kunnen vragen of ze de eerste paar keren aanwezig wil zijn om te helpen, tenslotte kent zij de paarden het beste.
Desnoods een keertje aan de longeerlijn? En als het goed voelt los laten klikken.