Hallo,
ik heb altijd op pony's gereden en daar lukte het springen eigenlijk nooit goed mee en reed daarom altijd dressuur. Nu ben ik overgegaan op springen met een M springpaard.
Het begon allemaal niet zo goed met rijden, maar dat heb ik kunnen herpakken en het gaat nu wel beter. Maar nu mijn probleem: Met springen gaat het in de BB super, gewoon foutloos en super rondje, dan weet ik wat ik doe. Maar als ik dan B ga proberen, denk ik voordat ik begin na wat ik moet gaan doen, zoals benen erbij, terugnemen in de hoek en dan weer goed door rijden. Maar op het moment dat ik begin lijkt het net of ik het niet meer weet en als het dan verkeerd gaat dan kan ik het niet meer oplossen en gaat het helemaal fout. Ik heb het gevoel dat wanneer ik begin, ik een soort van black out krijg en het dan niet meer weet en niks doe. Mijn reactie daarop kan zijn of naar voren, of opeens terug. Dan weet mijn paard het ook niet meer.
Ik vind dit heel vervelend en ik hoop dat iemand weet wat ik kan doen... Heb echt hulp nodig.
Lessen heb ik ook, is in de zomervakantie wel verminderd maar we zijn het nu weer aan het oppakken. Maar het gaat om mijn probleem in de ring.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Gr.