Rijden vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Rijden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:30

Hoi,

Zoals jullie misschien al weten hebben we Bueno nu een goede maand. Hij doet het werkelijk super. Is mooi in zijn bespiering aan het komen door regelmatig aan de hand wandelen, longeren, longeren aan dubbel lijnen en 2-3 keer een half uurtje stap en draf onder onze dochter. Hij is mega braaf!

Nu vroeg ik me af, kan ik hem nu 1-2 keer per week een half uurtje gaan bijrijden? Dit omdat hij onder de dochter natuurlijk nog gewoon aan een losse teugel rondstapt en draaft. Zijn balans is aan de longe heel goed verbetert, kan netjes doorstappen, draven en ook de galop is nu stabiel en kalm.

Bueno is 1.33m en ik ben 1.62 en weeg ondertussen 64 kilo (jaja het gaat eraf motivatie genoeg)
Het is NIET mijn bedoeling met hem te gaan crossen. Mijn bedoeling is hem meer over de rug te krijgen in stap en overgangen draf....

Het is natuurlijk geen mooie combinatie maar ik kom niet met mijn benen/kuiten onder zijn buik uit ;)

nienke555

Re: Rijden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:34

Misschien een beetje te zwaar, maar als er wat kilo's afgaan niet meer. Hoeveel wil je kwijt?

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:36

Nu nog 5 kilo dan ben ik terug op mijn gewicht voor de vijf zwangerschappen :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:36

Het hangt er als eerst vanaf hoe onafhankelijk je kunt zitten. Hier loopt een volwassen kleine maar niet super lichte vrouw rond en de pony's vinden het altijd super als zij erop zit en gaan echt hard hun best doen. Met de kids doen ze maar zo zo. Ik zou dus zeggen volg je gevoel en probeer het als je zelf denkt dat het kan.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:39

Ik denk wel dat het kan, heb er vorige week een 15 min op gestapt en hij was super braaf, kwam mooi over de rug voorwaarts neerwaarts. Ben toen wel gestopt omdat ik zelf wat twijfelde vandaar de vraag ook.

Maar je hebt gelijk, ik zie hier ook wel eens volwassenen, zwaarder dan mij op kleinere powns en die lopen echt super!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:46

Ow en onafhankelijk zitten....ik zet mijn kids altijd eerst op zitlessen (die volgen ze nu overigens nog steeds 1 keer per week een half uur) omdat ik dat echt zo enorm belangrijk vindt. Ook voor mijzelf dus ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:49

Mag ik vragen wat voor ras Bueno is? Als het een koudbloed is, of een stevige welsh cob zou het makkelijk kunnen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:52

zal ff kijken voor een foto, we hebben geen idee wat het ras is namelijk. Zit rijpony in maar is niet echt heel smal

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 10:54

Is van 2 weken geleden, hij is nu iets breder....en het vertekent misschien met het mega lange gras.

Afbeelding

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:15

Dat moet echt goed kunnen hoor. 64 kg is echt niet te zwaar voor zo'n pony!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 18:06

Ik heb gereden en ging super. Wel alleen stap en draf maar veel oefeningen in voltes en het voorwaarts neerwaarts rijden :) Thx!