Ik hoop dat iemand dé oplossing heeft voor mij, want ik heb gewoon te weinig kennis ivm bitten.
Mijn fjordenruin (6 jaar) is altijd gereden op een dubbelgebroken pessoabit, nu ik de overgang wou maken op een 'normaal' bit heb ik dit ook gewoon gedaan. Nu loopt hij op een dubbelgebroken watertrens.
Gisteren lagen hij en ik bijna onder een auto omdat hij zijn bit vast nam en maar liep rond te galopperen, uiteindelijk heb ik hem met 2 handen aan de linkerteugel op een volte kunnen trekken.. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik zoiets niet meer wil meemaken?

Hij neemt hij zijn bit vast en kauwt er ook zeer hard op volgens mij (er staan diepe groeven in het bit).
Gisteren met lesgever eens over gehad en ze zei om eens te proberen met een kneveltrens, gezien hij in zijn wendingen erg over de schouder valt en hij ook naar binnen valt op links. Ik weet niet of dat ook kan helpen gezien het feit dat hij zijn bit vast neemt?
Iemand die een soortgelijk probleem heeft (gehad)? Of een soort bit dat moeilijk vast te nemen is?
Ik heb via de zoekfunctie even opgezocht, ook via google, maar kwam niet echt een antwoord tegen voor mijn probleem
.
thuis doet hij dit niet en staat het hek van piste ook altijd open, hij passeert er aan los teugeltje zonder problemen. De piste waar ik afgelopen week ben geweest had geen poortje/hekken aan de in- en uitgang, maar bij instappen enzo kon ik ook aan een losse teugel passeren.