Tips voor benen stil houden + opgericht rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

celina_bruce

Tips voor benen stil houden + opgericht rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 22:03

Hoi :) !
Ik rij nu M1 met mijn pony en ik wil hem wat opgerichter gaan rijden (moest ik ook aan gaan werken van de instructeur waarvan ik elke maand een clinic heb). Hij heeft mij wel een paar dingetjes uitgelegd en tips gegeven, maar ik vraag me af of jullie ook nog tips voor me hebben?
Ook heb ik het probleem, omdat mijn pony niet heel erg lekker zit, dat ik in draf mijn benen niet stil kan houden (zowel bij het lichtrijden als doorzitten). Tips? Nu ik toch lekker bezig ben, hebben jullie nog tips om je paard goed los te krijgen? Hij houdt links altijd heel erg vast..
Ik hoop dat ik handige reacties krijg!

Groetjes :D !

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 13:23

Geen tips?? :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:25

Je pony zal meer op het achterbeen moeten komen (meer gewicht op de achterhand dragen) dan krijg je vanzelf oprichting en zal ook de rug meer loslaten :)

Achterhand trainen dus....veel galopwerk en schakelen!

Beetje goede instructie kan je dat goed uitleggen!

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 13:27

listiglistje schreef:
Je pony zal meer op het achterbeen moeten komen (meer gewicht op de achterhand dragen) dan krijg je vanzelf oprichting en zal ook de rug meer loslaten :)

Achterhand trainen dus....veel galopwerk en schakelen!

Beetje goede instructie kan je dat goed uitleggen!

Thanks! Ik heb morgen weer les, dus dan zal ik het er wel over hebben met mijn instructrice! :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:29

Drie vragen in een...

Benen stil houden is een gevolg van goed zitten. Wsl houd je toch ergens spieren gespannen die ontspannen zouden moeten zijn. Je paard goed soepel en los krijgen train je door veel verschillende figuren en oefeningen te krijgen. Maar dit is een algemeen antwoord op een algemene vraag.
Oprichting vereist voldoende kracht en souplesse van de achterhand, buikspieren en in het front. Zonder verdere info ook lastig om een antwoord op te geven.

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 13:38

Anne_GTI schreef:
Drie vragen in een...

Benen stil houden is een gevolg van goed zitten. Wsl houd je toch ergens spieren gespannen die ontspannen zouden moeten zijn. Je paard goed soepel en los krijgen train je door veel verschillende figuren en oefeningen te krijgen. Maar dit is een algemeen antwoord op een algemene vraag.
Oprichting vereist voldoende kracht en souplesse van de achterhand, buikspieren en in het front. Zonder verdere info ook lastig om een antwoord op te geven.

Wat voor verdere info bedoel je?

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:34

Het is meestal zo dat je paard niet lekker zit omdat hij zijn rug vasthoud, dus dat oprichten zit er nog niet zo in denk ik persoonlijk.
Wat je wel heel veel kan en moet doen is schakelen en schakelen, en in het begin kleine stukjes dat hij voor wel na blijft geven.
Daar krijg je hem ook beter mee in de rug, nu moet je niet denken dat is in een week voor elkaar daar ben je nog wel ff mee bezig hoor -O-
Daarna kan je gaan denken over de oprichting, dat is niet de teugels korter maken en maar omhoog trekken, nee hij moet in zijn schoft gaan rijzen, oeps moeilijk moeilijk, en dat kan alleen maar als hij zijn buikspieren gebruikt en achter sterk genoeg is.