Ik heb een shetje van ong 90 cm. Ik heb haar net alle commando's geleert, en we zijn druk bezig met het longeren, ze pakt dit allemaal heel erg goed op en leert snel!
Nu wil ik beginnen met het aan de teugel lopen, nagevelijk dus.
Ik heb op bokt em google wat rond gekeken hoe ik dit haar kan leren, maar er staat eigenlijk alleen maar alles over nagevelijk bij rijpaarden. Nou snappen jullie denk ik wel dat ik niet op mn shet an 90 cm ga stappen met mijn 1.69

Ik weet dat nagevelijkheid komt bij ontspannenheid enz. Ze loopt altijd heel relaxt en ontspannen, ook bij het lange lijnen wat we graag doen! Maar nagevelijk lopen snapt / doet ze nog niet.
Ik snap en weet hoe je een rijpaard nagevelijk moet laten lopen, maar ik heb er nog geen ervaring mee op dit mijnn shet nu zelf te leren, dus misschien kunnen jullie me helpen?:)
Want dat nagevelijkheid vanzelf komt bij ontspannenheid dat heb ik nu wel begrepen, maar er is toch nirt voor niks een hulp om je paard tijdens het rijden nagevelijk te laten lopen? Dus graag uitleg en tips van jullie. Hoe ik dit haar kan leren.
Alvast bedankt!:)