Dobel schreef:ik heb eerst leren rijden zonder beugels is dat geen optie?
Ik heb daar zelf juist aan over gehouden dat ik mijn knieen ontzettend optrek. In stoelzit kun je nl. zonder beugels makkelijker balans houden en ik ben 28 jaar na dato nog steeds aan het leren die benen lang en los te laten hangen
Met kortere beugels komt ze meer in jockeyzit te zitten.
Haar bekkenpositie lijkt verder goed, af en toe moet ik het even zeggen maar haar natuurlijke balans is echt wel goed, als je het paard onder haar wegdenkt zou ze ook netjes op de grond staan. Als ze aan het paard zou blijven kleven, zou ze zo mee kunnen in de zitcompetitie
(ja dat wordt wel anders als ze straks zelf moet gaan drijven en sturen natuurlijk
)
Lichtrijden in stap kan ze al wel. Wel is het zo dat de pony lange stappassen maakt en ze dus vrij lang moet staan en zitten. Goed om haar beenspieren te versterken, maar niet vergelijkbaar met het snel afwisselende sta-zit in draf. Het meepraten in draf vind ik zelf nog moeilijk, want de pony past zich aan aan haar balans, dus als zij instabiel wordt breng ik haar juist in de war door het verkeerd te zeggen
. Stomme korte ponypasjes hahaha, bij een paard is het veel makkelijker tellen.
Het is nu vooral doorzitten wat ze doet, want ze neemt die steun van de beugels niet aan. Als ze zweeft, tilt ze met haar voetjes die beugels mee de lucht in
Ik vind het knap dat ze erop blijft, ik zou het vreselijk eng vinden om zo los zittend te rijden en ik zou zelf nooit mijn balans kunnen houden denk ik