Slechte hulpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneJazzmin

Slechte hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 19:34

Hey, ik hou heel erg van galop! Maar sommige pony's krijg ik maar niet ik galop! Ik weet niet wat ik fout doe! Als ik op Mattie ( Een Haflinger) rij bijvoorbeeld, ik draaf aan, zit door, geef been en als dat niet werkt geef ik hem een tikje op zijn billen. Heeft iemand goede tips? Zodat ik weer op veel verschillende pony's kan galopperen |( ;(
Heel erg bedankt voor de reactie's
Anne /3

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:38

Binnenbeen op de singel, buitenbeen erachter :)

Als je iets niet begrijpt kun je het altijd aan je instructrice vragen, zij zal het altijd aan je uit kunnen leggen.

fjordnina

Re: Slechte hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:42

Je ademhaling is ook belangrijk evenals de energie die je erin stopt. Visualiseer maar eens dat je onder je billen door naar voren een bowlingbal met veel power naar voren gooit. Die gooi je ook pas weg op het moment dat je uitademt.
Verder zul je je paard ook ruimte moeten geven, dus houd je je handen met de teugels iets naar voren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:46

heeft ook met timing te maken. Dat moet je leren aanvoelen.
ruimte geven zoals fjordnina aangaf is ook een belangrijke.
Vooral veel vragen aan je instructeur.
tikje geven is natuurlijk niet de juiste manier.

AnoukdeVen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:18

zo als al gezegt werd binnenbeen op de singel buitenbeen naar achteren en goed aanvoelen wanneer je moet inzetten, als je daar moeite mee hebt kun je proberen in de hoek aan tegaloperen met stelling naar binnen , kan ook dat je pony niet echt onder de indruk is als je hulpen geeft, misschien dat als je aandrijft je zeg maar 2x moet aandrijft 'zo van , ja we gaan echt galoperen'

hoop dat het je kan helpen, en anders kan ik je jammer niet helpen

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:27

Springt ze wel aan, bij iemand die beter kan rijden als jij? Hoe ver is ze al afgericht?