Hey, ik hou heel erg van galop! Maar sommige pony's krijg ik maar niet ik galop! Ik weet niet wat ik fout doe! Als ik op Mattie ( Een Haflinger) rij bijvoorbeeld, ik draaf aan, zit door, geef been en als dat niet werkt geef ik hem een tikje op zijn billen. Heeft iemand goede tips? Zodat ik weer op veel verschillende pony's kan galopperen Heel erg bedankt voor de reactie's Anne
__denise
Geplaatst: 15-08-13 19:38
Binnenbeen op de singel, buitenbeen erachter
Als je iets niet begrijpt kun je het altijd aan je instructrice vragen, zij zal het altijd aan je uit kunnen leggen.
Je ademhaling is ook belangrijk evenals de energie die je erin stopt. Visualiseer maar eens dat je onder je billen door naar voren een bowlingbal met veel power naar voren gooit. Die gooi je ook pas weg op het moment dat je uitademt. Verder zul je je paard ook ruimte moeten geven, dus houd je je handen met de teugels iets naar voren.
heeft ook met timing te maken. Dat moet je leren aanvoelen. ruimte geven zoals fjordnina aangaf is ook een belangrijke. Vooral veel vragen aan je instructeur. tikje geven is natuurlijk niet de juiste manier.
zo als al gezegt werd binnenbeen op de singel buitenbeen naar achteren en goed aanvoelen wanneer je moet inzetten, als je daar moeite mee hebt kun je proberen in de hoek aan tegaloperen met stelling naar binnen , kan ook dat je pony niet echt onder de indruk is als je hulpen geeft, misschien dat als je aandrijft je zeg maar 2x moet aandrijft 'zo van , ja we gaan echt galoperen'
hoop dat het je kan helpen, en anders kan ik je jammer niet helpen