Verzamelde draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 02:30

promptertje schreef:
Ik heb ook 2 dravers Aqua, de jongste koerst nog, de oudste is 17, die heeft gekoerst, daar heb ik 3 jaar dressuur mee gereden (ook landelijk gestart, niet onverdienstelijk) en nu doe ik PNH met haar. Mijn man is altijd dravertrainer geweest, ik heb er honderden gekend en tientallen gereden Lachen.

Het zijn hele fijne, werkwillige paarden, die uiteraard nooit ZZ zullen worden, maar L2 moet met elke draver wel haalbaar zijn. Voor endurance zijn het ook superpaarden .

Het paard van Ilse, die ik ook een keer heb mogen rijden Lachen, is een heel fijn paard waar ze ver mee kan komen.


Ik vind alle eracties overweldigend. En er zijn dus veel mensen die dit type een warm hard toe dragen. Wat ik niet helemaal begrijp is dat jij er van uit gaat dat ze geen ZZ kunnen worden. Het zal misschien niet gemakkelijk zijn, maar ik zou het niet willen uitstluiten op voorhand.
Ja, endurance daar worden zeer ook met zeer veel succes gebruikt, heb ik gehoord.

Er schijnt, ik geloof in Frankrijk(maar zeker weten doe ik het niet), een man te zijn die tochten maakt met klanten en ze geloof ik ook per uur of per les gebruikt. Hij heeft volgens mij hoofdzakelijk (ex) dravers. Het was een en al lof wat die man had.

Het maakt eigenlijk ook niet uit, ik begrijp aan de vele leuke reacties dat veel mensen een draver gewoon leuk vinden om op te rijden! Super toch OK dan!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:07

Al zouden ze best ver kunnen komen in de dressuur, ik zou nooit die extra versnelling eruit trainen. Ofir heeft als koerspaard 1.16,6 gelopen en zweeft als ie hard draaft, giga passen. Daar krijg je zo'n kick van, daar kan voor mij geen galop tegenop Haha!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:26

wkoekoek schreef:
Al zouden ze best ver kunnen komen in de dressuur, ik zou nooit die extra versnelling eruit trainen. Ofir heeft als koerspaard 1.16,6 gelopen en zweeft als ie hard draaft, giga passen. Daar krijg je zo'n kick van, daar kan voor mij geen galop tegenop Haha!


Dat vind ik dus ook, rendraf is super! Maar wat ik het aller aller leukste vind is rentelgang, dat gaat nog harder... Haha!

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:51

aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh...EX-DRAVERS!!!!!met mij melden zich nog 20 mensen die allergies zijn voor die reactie!ik weet t zeker!Ik heb een merrie van 4 waar nog mee gekoerst wordt maar ze is super rustig onder het zadel!Heel erg leergierig......bij mij niks negatiefs hoor! Haha!
ps Wkoekoek: meestal ben jij mij voor met het tonen van een alergische reactie Tong uitsteken

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:47

ruitje schreef:
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh...EX-DRAVERS!!!!!


Bestaan niet! Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:38

Ook ik heb een draver waar ik stapelgek op ben.
Helaas heeft ze nu een blessure waardoor ik even niet kan rijden.
En ondanks dat ze nu bijna 3 weken op stal staat en alleen mag wandelen, blijft ze gewoon lief luisteren.

Met rijden is ze altijd erg braaf. Ze wil graag voor je werken maar verwacht wel dat jij ook werkt.
Chinouc is heel veelzijdig maar houd helaas niet van springen..en ach ik ben ook een schijterd dus wat dat betreft maakt het niet uit Knipoog
Ik kan Chinouc ook door de kleinste kinderen laten rijden, zo braaf is ze Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:48

Er kwam er hier vorig jaar eentje in training om onder de man getraind te worden om zo zijn baanprestaties te verbeteren. Golden Photo, ik vond er maar weinig aan eerlijk gezegd.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 08:40

Zep schreef:
Er kwam er hier vorig jaar eentje in training om onder de man getraind te worden om zo zijn baanprestaties te verbeteren. Golden Photo, ik vond er maar weinig aan eerlijk gezegd.


Typisch, de meesten hier zijn erg enthousiast over dravers als rijpaard zoals je gelezen hebt. Waarom vond je er weinig aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 09:04

Aqua8horse schreef:
Typisch, de meesten hier zijn erg enthousiast over dravers als rijpaard zoals je gelezen hebt.

Dat is een verkeerde conclusie Aqua. De meesten die reageren op jouw topic zijn enthousiast, dat is iets heel anders.

De reden waarom een draver minder geschikt is voor de dressuur is dat een draver een stuwend achterbeen heeft. Voor een dressuurpaard willen we een dragend achterbeen zien.

Maar ik kan me voorstellen dat jij daar een totaal andere visie over hebt want jij hebt ook een totaal ander beeld over dressuur.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:31

Jippie schreef:
[De reden waarom een draver minder geschikt is voor de dressuur is dat een draver een stuwend achterbeen heeft. Voor een dressuurpaard willen we een dragend achterbeen zien.
[/quote]


Dat is ook waarom ik, draverliefhebber bij uitstek, heb gezegd dat ze uiteraard nooit ZZ zullen worden. Het zijn hele fijne paarden, en zoals gezegd een L2 proefje kun je er nog wel uit halen, maar dan houdt het praktisch op. Wanneer je ver wil komen in de dressuur koop je geen draver, net zoals ik geen KWPN'er voor de sulky zet wanneer ik een koers wil winnen, de dravers zijn dan allang over de finish terwijl het rijpaard zich nog ergens in de eerste bocht bevindt Lachen.

Ieder ras zijn eigen specialiteiten. Wanneer je een fijn recreatie- of endurancepaard zoekt, is een draver wel heel geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:36

Helemaal mee eens promertje.
Fijn dat iemand ook de paarden ziet waar ze voor gefokt zijn.
Niet dat ze dan niet goed hun best doen voor wat anders, maar goed, nee dat is niet elk paard in alles.
Gelukkig maar, nu zijn er tenminste veel verschillende paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:10

promptertje schreef:
Ieder ras zijn eigen specialiteiten. Wanneer je een fijn recreatie- of endurancepaard zoekt, is een draver wel heel geschikt.


Helemaal mee eens. Dravers hebben over het algemeen wel een heel fijn karakter en dat is veel waard!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:16

Tssssk Promptertje...
Ik voel me nu zwaaaar beledigd Boos!
Net alsof een KWPNer niet mee kan komen! Echt wel
Met een KWPNer kan je net zo goed lange baan draverijen, Friese sjees shows en telgang wedstrijden rijden

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:10

Sjuimpje schreef:
Tssssk Promptertje...
Ik voel me nu zwaaaar beledigd Boos!
Net alsof een KWPNer niet mee kan komen! Echt wel
Met een KWPNer kan je net zo goed lange baan draverijen, Friese sjees shows en telgang wedstrijden rijden


Ik wil best een keer een wedstrijdje doen, ik met Ofir tegen jou op een kwpn-er Kan je bijna garanderen dat hij je eruit loopt in draf Schijnheilig

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 02:23

Jippie"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Typisch, de meesten hier zijn erg enthousiast over dravers als rijpaard zoals je gelezen hebt.

Dat is een verkeerde conclusie Aqua. De meesten die reageren op jouw topic zijn enthousiast, dat is iets heel anders.

De reden waarom een draver minder geschikt is voor de dressuur is dat een draver een stuwend achterbeen heeft. Voor een dressuurpaard willen we een dragend achterbeen zien.

Maar ik kan me voorstellen dat jij daar een totaal andere visie over hebt want jij hebt ook een totaal ander beeld over dressuur.
[/quote]

Beste Jippie, zoals je kan lezen heb ik het over de meesten hier!
En ik denk helemaal niet dat ik een ander beeld heb van dressuur. Dressuur = dressuur, daar krijg je geen speld tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:35

Die Golden Photo schijnt in Zweden dus een heel beroemd paard te zijn dat veel heeft gewonnen, heb ik me laten vertellen. Hij heeft een paar maanden bij ons op stal gestaan om onder de man getraind te worden zodat hij zijn lijf beter ging gebruiken om op die manier zijn baanprestaties te verbeteren. Dat was een leuk idee en in theorie een heel goede gedachte maar het bleek in de praktijk een beetje tegen te vallen. Op die manier vond ik er dus weinig aan. In de omgang was het nogal een tank dus op die manier werd ik er ook al niet blij van.

Een draver kan heel leuk zijn als recreatiepaard maar in principe is natuurlijk ieder braaf en gezond paard daarvoor geschikt. Dravers zijn nou eenmaal gemaakt om voor een kar te staan en heel erg hard te draven. Als je er daarna nog wat anders mee doet, ga je gang, maar ik krijg gewoon een beetje een raar gevoel bij de titel van dit topic. Er komt bij dressuur namelijk nog iets meer kijken dan dat ie lekker aan de teugel loopt. Vandaar denk ik de opmerking van Jippie dat jij iets anders onder dressuur verstaat. Want dressuur, daar zijn een heeeeleboel spelden tussen te krijgen!

Eigenlijk gaat dit topic weer de kant van de Fjieltinker uit. Ik blijf erbij dat ik vind dat je met een paard moet doen waar hij voor gemaakt is. Dat wil niet zeggen dat je er bij voorbaat al niet aan moet beginnen omdat het een Haflinger/Fjord/draver is, maar je moet je wel van het begin af aan realiseren dat zo'n paard bepaalde beperkingen heeft. Die hebben het gros van de WPN-ers overigens ook.

Ik zal nooit een lesklant wegsturen omdat die geen briljant bewegend dressuurtalent meeneemt, en de paarden die ik rijd zijn ook niet allemaal (of misschien juist niet) de grootste wereldwonders. Je kunt dressuurmatig een hele hoop verbeteren aan dat soort paarden, maar je moet je wel steeds bewust blijven van de beperkingen die het met zich meebrengt, ook voor je eigen plezier!

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:59

Zep, Golden Photo is inderdaad een hele bekende draver, zijn vader is in Amerika zelfs wel iets meer dan bekend Lachen. Wij reden de dravers ook altijd onder het zadel om ze hun lijf eens op een andere manier te gebruiken, om dat hoofd eens omlaag te krijgen in plaats van omhoog, en de rug niet weg te drukken. Daar knappen ze meestal erg van op. Echt verzameld heb ik een draver echter nog nooit zien lopen, ze hebben de bouw er ook niet voor (achterbenen zijn erg ver achter het lichaam geplaatst, juist voor de stuwende functie). Elk ras zijn eigen waarde.

Mocht ik me ooit weer op de dressuur(wedstrijd)sport storten, dan zal ik dat niet met een draver doen, hoewel ik met mijn dravermerrie een paar jaar met veel plezier wat dressuurwedstrijden heb gereden. En natuurlijk was het leuk om een zooi warmbloeden achter me te laten, maar er waren er toch meestal ook een paar vóór me geplaatst (gelukkig meer achter me dan voor me, dát wel Haha!).

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:13

Sjuimpje schreef:
Tssssk Promptertje...
Ik voel me nu zwaaaar beledigd Boos!
Net alsof een KWPNer niet mee kan komen! Echt wel
Met een KWPNer kan je net zo goed lange baan draverijen, Friese sjees shows en telgang wedstrijden rijden

scuze me (vertaling: excuzes?) maar waarom lopen er dan niet wat meer kwpn-ers, friezen enzv mee in de drafsport??

ach ja, misschien dat we dan de andalusier van de buren ook mee kunnen laten lopen, is weer eens wat anders dan al die lange nekken van die dravers Haha!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:21

Aqua8horse"]
[quote="Zep schreef:
Er kwam er hier vorig jaar eentje in training om onder de man getraind te worden om zo zijn baanprestaties te verbeteren. Golden Photo, ik vond er maar weinig aan eerlijk gezegd.


Typisch, de meesten hier zijn erg enthousiast over dravers als rijpaard zoals je gelezen hebt. Waarom vond je er weinig aan?
[/quote]

Ja als rijpaard, maar niet als dressuurpaard!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 09:56

Zep schreef:
Die Golden Photo schijnt in Zweden dus een heel beroemd paard te zijn dat veel heeft gewonnen, heb ik me laten vertellen. Hij heeft een paar maanden bij ons op stal gestaan om onder de man getraind te worden zodat hij zijn lijf beter ging gebruiken om op die manier zijn baanprestaties te verbeteren. Dat was een leuk idee en in theorie een heel goede gedachte maar het bleek in de praktijk een beetje tegen te vallen. Op die manier vond ik er dus weinig aan. In de omgang was het nogal een tank dus op die manier werd ik er ook al niet blij van.

Een draver kan heel leuk zijn als recreatiepaard maar in principe is natuurlijk ieder braaf en gezond paard daarvoor geschikt. Dravers zijn nou eenmaal gemaakt om voor een kar te staan en heel erg hard te draven. Als je er daarna nog wat anders mee doet, ga je gang, maar ik krijg gewoon een beetje een raar gevoel bij de titel van dit topic. Er komt bij dressuur namelijk nog iets meer kijken dan dat ie lekker aan de teugel loopt. Vandaar denk ik de opmerking van Jippie dat jij iets anders onder dressuur verstaat. Want dressuur, daar zijn een heeeeleboel spelden tussen te krijgen!

Eigenlijk gaat dit topic weer de kant van de Fjieltinker uit. Ik blijf erbij dat ik vind dat je met een paard moet doen waar hij voor gemaakt is. Dat wil niet zeggen dat je er bij voorbaat al niet aan moet beginnen omdat het een Haflinger/Fjord/draver is, maar je moet je wel van het begin af aan realiseren dat zo'n paard bepaalde beperkingen heeft. Die hebben het gros van de WPN-ers overigens ook.

Ik zal nooit een lesklant wegsturen omdat die geen briljant bewegend dressuurtalent meeneemt, en de paarden die ik rijd zijn ook niet allemaal (of misschien juist niet) de grootste wereldwonders. Je kunt dressuurmatig een hele hoop verbeteren aan dat soort paarden, maar je moet je wel steeds bewust blijven van de beperkingen die het met zich meebrengt, ook voor je eigen plezier!


Dat dravers voor een kar horen vind ik een vooroordeel. Nee, Zep dressuur= dressuur daar krijg je geen speld tussen. Tja, over de uitvoering, daar kan je het over hebben. "Maar daar waar de hulpteugels beginnen, houdt de rijtechniek op" is een bekend spreekwoord. Maar het doel wat iemand zich stelt is een nageeflijk paard, dat geldt voor elk paard die iemand draagt. De een heeft meer talent dan de ander maar dat heeft niets met het gymnastiseren te maken. Ik bedoel het principe blijft gelijk. En ik denk dat een draver net als een tuiger heel goed in de wedstrijdsport mee kan. Er zijn voorbeelden te over die dat bewijzen. Dat jou dat niet aanspreekt is je goedrecht, maar dan hoef je iemand die er anders over denkt niet min of meer te veroordelen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 10:00

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Zep schreef:
Er kwam er hier vorig jaar eentje in training om onder de man getraind te worden om zo zijn baanprestaties te verbeteren. Golden Photo, ik vond er maar weinig aan eerlijk gezegd.


Typisch, de meesten hier zijn erg enthousiast over dravers als rijpaard zoals je gelezen hebt. Waarom vond je er weinig aan?
[/quote]

Ja als rijpaard, maar niet als dressuurpaard!
[/quote]

Ja, vind je dat? Dat betekent dus eigenlijk dat, gezien de titel "verzamelde draver" niet dressuurmatig is. Daar ben ik het niet mee eens, iedereen die op een paard zit zou dressuurmatig bezig moeten zijn. Dat je dan nog geen topdressuurpaard in je bezit hebt oke(dat hebben niet zoveel mensen) maar om het nu tot (simpel) rijpaard te bombaderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:52

Nou sorry Aqua, maar echte verzameling is niet voor alle rijpaarden weggelegd.
Ik heb dan zelf wel een paar keer deen draver gereden die lekker nageeflijk was, maar verzameling, nee hoor, dat zat er niet op en weet zeker dat je dat er ook niet op kreeg.

Net zo min als op mijn spring wpn-er.
Hij gaat wel wat meer gesloten draven, maar verzameling, nee nog lang niet.
En Het word vanaf de M2 gevraagd, maar om eerlijk te zijn zie je aar ook maar weinig mensen verzameling rijden.
een paar die het goed doen, maar dat zijn dan ook de echte dressuurpaarden.

Met Galloperen kon Kawa het dan wel weer goed.
Maar van nature heeft hij er een goede galop ingefokt gekregen.
Dus dan is zo'n zware dragende oefening als verzameling minder moeilijk.

Dus ik ben het er mee eens dat elk paard nageeflijk te rijden is.
Maar de zware dingen als verzameing (niet traag draven) nee dat is niet voor alle paarden weg gelegd.
En als ruiter om dat eerlijk in te zien, anders rij je nog geen eerlijk paard, niet tegen over jezelf, maar al helemaal niet tegen over je paard.
Want wat die van nature als "minpunt"mee krijgt kun je verbeteren, maar nooit perfectioneren.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:53

runningkawa schreef:
Nou sorry Aqua, maar echte verzameling is niet voor alle rijpaarden weggelegd.
Ik heb dan zelf wel een paar keer deen draver gereden die lekker nageeflijk was, maar verzameling, nee hoor, dat zat er niet op en weet zeker dat je dat er ook niet op kreeg.

Net zo min als op mijn spring wpn-er.
Hij gaat wel wat meer gesloten draven, maar verzameling, nee nog lang niet.
En Het word vanaf de M2 gevraagd, maar om eerlijk te zijn zie je aar ook maar weinig mensen verzameling rijden.
een paar die het goed doen, maar dat zijn dan ook de echte dressuurpaarden.

klopt wat je zegt. een draver zal nooit Z-dressuur proefje lopen, net zo min als dat een kwpn-er op de drafbaan loopt tuurlijk, een kwpn-er kan voor de koets/sulky, maar zo snel lopen als een draver in draf redt een kwpn-er niet

ik vind het ook een vegrelijking/weddenschap van niks eigelijk. je laat een bulldog toch ook geen behendigheids/snelheidsparcour van een bordercollie lopen Clown ieder paard heeft z'n kwaliteit. bij de draver is dat de snelheid en het uithoudingvermogen, andere paarden hebben andere kwaliteiten. het is maar net welke je het beste ligt

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:01

Mijn knapperd heeft vandaag zijn eerste pasjes (goed!) gewijkt! Mijn instructrice ziet er wel een goede toekomst in, ben dus benieuwd Haha! .
En ik ben er van overtuigt dat dravers wel kunnen verzamelen, ik ben er zelfs van overtuigt dat de meeste dravers wel een L2 proef zonder moeite af kunnen leggen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:03

Ik ben er ook van overtuigd dat elk paard een L2 proef kan
Maar een Z proef bij de paarden met echte verzameling, appuyementen en zo, nee dat niet.

Zoals gezegd een wpn-er wint het ook niet op een draf of renbaan.
Logisch, want ze zijn helemaal anders gebouwd.