Paardrijden is echt míjn sport.En hobby natuurlijk Nu rijd ik wel paard, maar niet elke dag, en toch denk ik er iedere dag weer aan. En als ik me verveel kan ik net zo goed iets aan mijn lichaam gaan doen. Joggen doe ik al. Maar nu heb ik ook gelzen dat zo'n fitnessbal erg goed is voor je evenwicht. En touwtje springen ook. Maar ik las ook dat je je beenspieren op een bepaalde manier kunt strekken etc.
Nu is mijn vraag wat jullie nou echt goed vinden, of wat jullie ook doen, Bijvoorbeeld qua evenwichtoefeningen/balansoefeningen, wat ik héél goed kan gebruiken! Eigenlijk gewoon qua alles! Bedankt!
Google eens op ruiterfitheid, ruiterfitness en trainen van je (ruiter)balans. Denk ook aan yoga etc.
Verder zou ik denken aan buikspieren, kuitspieren, (binnenste)dijbeenspieren, loswerken van je rug/schouders (een groep die bij ruiters snel vast gaat zitten en wat je met rijden echt enorm tegen gaat werken op een bepaald moment), ook je (onder)rugspieren niet vergeten net als je balans en evenwicht. Balansoefeningen zou ik snel denken aan die oefeningen op zo'n speciale bal.. Die is dan of half door midden (platte stuk op de grond) of met zo'n plankje, of plat van boven en dan als een kegel (smalste punt op de grond). En dan verschillende dingen doen, spelletjes..
Eigenlijk voor je balans dus even creatief wezen en denken aan je kindertijd toen je vroeger veel buitenspeelde en dingen die je toen deed.
Je hebt ook 30 day shred en daar zijn nog veeeeel meer trainingsprogramma's van. Die pakken van alles en nog wat mee, stukjes kracht, cardio, en zijn goed en makkelijk thuis te doen!
PocoGaucha
Geplaatst: 14-08-13 10:17
koop het boek van callanetics, haha, dat zijn echt goeie oefeningen. je kunt hem gewoon op marktplaats kopen voor een paar euro. er is op bokt ook een topic over hoelahoepen, dat is ook erg leuk