Naar voren vallen bij halsstrekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Levidepevi

Naar voren vallen bij halsstrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:42

Hallo mede bokkers, ik heb een probleem dat halsstrekken heet iedere keer als ik een pony/paard dat laat doen val ik iets naar voren heeft iemand de gouden-tip?

Anoniem

Re: Naar voren vallen bij halsstrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:45

Vooruit kijken en op je kont blijven zitten!

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 11:56

Oké bedankt!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:06

voor uit blijven kijken en recht op blijven zitten, en ga voor al niet naar voren leunen zoals als jij denk ik doen dan raak je meestal de controle kwijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:47

Probeer je bekken is naar voren te kantelen!

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:19

Teneerste, zorg dat de teugels niet uit je handen getrokken worden. Paarden kunnen bij het halsstrekken nog wel eens gaan hangen. Zorg wel dat je contact houd, maar dat het paard je dus niet kan belemmeren om goed te blijven zitten. Het paard moet op zijn eigen benen lopen, daarbij mag hij jouw hand niet gebruiken. Ten tweede, doe alsof je Marijke Helwegen bent. Lipjes getuit borst vooruit. Wanneer jij je borst naar voren druk zal je automatisch rechterop gaan zitten. Goede druk houden op je beide zitbeentjes, en als het goed is zit je dan rechtop!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:34

...wat is nou precies het probleem?

Als een paard/pony de hals strekt, kan het gebeuren, dat het zwaartepunt naar voor gaat - en dat jij daar prompt op reageert door mee naar voren te gaan.

Je kunt experimenten "of het ook anders kan". Een paard of pony hoeft niet per se dat zwaartepunt naar voor te laten gaan bij het halsstrekken; rijd eerst goed voorwaarts, neem je voor rechtop te blijven zitten en open op een moment dat jij kiest je hand - en kijk wat er gebeurt.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:19

zelf naar voren kijken en proberen zo recht mogelijk te zitten