Ik ben eens benieuwd wie dit ook gedaan heeft en hoe dit heeft uitgepakt voor paard + ruiter!
Ik merk gewoon dat mijn haflingermerrie geen zin meer heeft in het rijden in de bak. Ze werkt gewoon niet meer zo fanatiek mee als vorig jaar. Misschien komt het doordat we altijd dezelfde oefeningen doen maar ik kan moeilijk hogere oefeningen gaan rijden als de basis er nog niet goed genoeg in zit.
Als we buiten rijden dan genieten we beide. We genieten van de omgeving en mn paardje ontspant ook lekker. Tuurlijk hebben we wel eens een spanningsmomentje ertussen door hoor! Maar buiten is het ook een stuk spannender als in de bak! Ik merk dat ze dan lekker vrolijk is en al helemaal als iemand met ons mee gaat (te paard of te voet, fiets, scooter maakt niks uit) dan is ze al helemaal vrolijk.
Ik heb nu het 1.5 jaar dressuur met haar gereden... maar als ik terug denk zijn we niet echt vooruit gegaan. Het kan ook echt aan mij liggen hoor, ik heb totaal geen ambities voor hogerop te komen met haar.. ik hou meer van lol met je knol etc.
Nu dat mijn zadel eigenlijk niet meer super lekker ligt (ene zadelmaker zegt van wel en de andere niet) wil ik mijn huidig zadel sws weg doen en ben ik aan het denken over een ander zadel. Misschien voor dat kleine beetje dressuur toch een dressuurzadel en voor erbij een barefoot zadel voor buitenritten? Ik weet het nog allemaal niet!
Maar oké... Dus de hoofdvraag waarom ik dit topic geopend heb. Wie heeft een volledige switch gemaakt mijn zijn paard en hoe heeft dit uitgewerkt voor zowel ruiter als paard?
ik heb wel gewoon mijn dressuurzadel gehouden, dat zit nl heerlijk, ook voor buitenritten.