Problemen met middengalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Problemen met middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 18:13

Hallo,

Ik heb problemen met mijn middengalop, ik kan ze goed doen vertrekken en de middengalop is ook goed maar daarna krijg ik haar niet meer verzameld.
Ik probeer haar te ondersteunen met mijn benen en met mijn zit haar terug te rijden maar dit lukt niet, ofwel valt ze eruit ofwel verzameld ze gewoon niet.

In de les oefenen we ook op verzamelen in galop en dit lukt allemaal supergoed tot ik middengalop moet dan en dan reageert ze niet meer.

Iemand tips?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:17

Kleine stukjes schakelen, niet een hele lange zijde of hele volte maar telkens een stukje....sterk maken van achteren en ook durven doorsluiten (fouten durven maken in je training!)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:20

Eigenlijk gaat het hetzelfde als wanneer je de galop oefent: je springt aan en neemt weer terug. Het aanspringen zorgt ervoor dat het paard zijn spieren traint en uiteindelijk netjes kan galopperen.
Zo dus ook met middengalop: 1 pas en weer terugnemen. Dit regelmatig oefenen tot je steeds meer kunt.

Hutcherson

Re: Problemen met middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:51

Maak een volte. dan moet hij wel back to reality zeg maar. Je kunt ook op kleine volte doen. ga vervolgens terug naar draf en verzamel weer. spring aan naar galop maar ondertussen blijf je verzamelen. Terwijl je verzameld ga je gas geven, maar blijf verzamelen. Als hij uit elkaar valt, volte en terug naar draf en opnieuw. en stop niet voordat ie doet hoe jij t wilt hebben.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:01

Ik ben het eens met Listiglistje. Kleine stukken schakelen. Rij op een lange zijden of volte 4 keer weg. Vaak houden ze zo'n lange lijn wel vol maar zit het het in het naar voren rijden en terug rijden en laat je been hangen. Geef hem of haar geen ondersteuning dam valt hij of zij er maar uit. Je weet dan waar de grens ligt en die moet je gaan verleggen. Succes ermee

Arkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:02

Veel schakelen en om haar te verzamelen op een volte rijden en die kleiner maken.

korien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:14

kleine stukjes wegrijden en terugrijden voor ze zich in haar rug helemaal lang maakt. Dat is ws de reden dat je haar niet terug krijgt. Een volte rijden bij het terugrijden kan ook handig zijn. Ik ben het ook een met listiglistje dat je niet bang moet zijn om een keer in draf te vallen. Probeer wel duidelijk aan je paard te blijven vertellen wat de bedoeling is. Dus als ze draaft gelijk weer galopperen en nog eens proberen dan weer een klein stukje naar voren en weer terug en dan weer wat meer naar voren en weer terug.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:33

Hoi Kimberly,
mijn tip zou zijn, in aanvulling op Sassol, om te schakelen tussen de verzamelde galop en de gewone arbeidsgalop.
Dat is "uitstrekken", maar de verleiding: "Yeah - Gaan!!!" is minder.

Begin met voor je gevoel 1 pas uitstrekken (dondert niet: op rechte lijn of de grote volte) en weer terug verzamelen.
(Kleine voltes in galop als een paard niet verzamelt - brrr!!)

Naarmate het weer terug verzamelen beter gaat werken, ga je meer "uitstrekken" vragen, en langere stukken.
Schoolfrikkentrucje: begin met het vragen van het uitstrekken als je voorbij de E of de B bent, dat nodigt minder uit tot ;) vliegen.

Sucses!