Probleem is alleen dat ik niet zo'n goede ruiter ben en dit niet bij hem voor elkaar krijg.
Vandaag weer op hem gereden en ik deed zo mijn best maar na een uur wilde hij niet nog niet ontspannen en nageeflijk lopen. Ik liet toen iemand erop die behoorlijk hoog in de sport rijdt en meteen ging hij supermooi lopen en ik merkte dat hij het leuk vond. Zij zei dat hij makkelijk nageeflijk loopt, zacht in de mond, erg graag wil werken en hij lekker voorwaarts is. Bij haar was hij dit idd, maar voor mij is hij juist heel moeilijk. Mijn niveau is niet erg hoog (vind ik), ik heb bij maneges gereden waarvan 2 goede, reed wel mee in gevorderde lessen en deed mee met fnrs proefjes en ben toen tot F8 gekomen en toen gestopt. Toen dit paardje gekocht die bekend stond als goed dressuurpaardje maar niet bij iedereen makkelijk.
Ik vind het zo zonde dat ik hem niet netjes kan rijden, ik ben geen anky en ik hoef het niet te worden en hoef heus niet perse wedstrijden met hem te rijden want die droom heb ik al opgegeven. Daar ben ik te onzeker voor, faalangst en geen geld voor. Ik heb ook niet het geld voor veel lessen volgen om beter te worden. Maar ik zou hem wel gewoon zo willen rijden dat hij lekker ontspannen en een beetje nageeflijk loopt.
Een tijdje geleden heb ik gereden volgens de bodt methode en toen lukte me dit na wat lessen wel en ging mn paardje eindelijk ook bij mij nageeflijk en ontspannen lopen. Alleen nu kan ik niet meer lessen bij diegene omdat ik op een andere stal sta en diegene die mij lesgaf helaas niet welkom is op deze stal. (staleigenaren en klanten kennen haar en willen niet dat zij langskomt) Dus nu moet ik bij iemand anders lessen en ik ben bang dat het dan niet zal lukken hem mooi en goed te laten lopen.
Soms denk ik weleens van, kan ik hem niet beter verkopen aan een ruiter die veel beter rijdt als ik, verdient hij niet iemand die dit wel met hem kan? Maar ik heb verder zo'n hechte band met hem en ik kan echt niet zonder hem. Ik moet er niet aan denken dat ik hem kwijtraak, hij is alles voor me. Ik heb wel een bijrijdster voor hem die hem rijdt als ze tijd heeft. Bij haar loopt hij superleuk maar sinds zij hem rijdt is hij nog meer tegen de hand bij mij (niet bij anderen), zij rijdt 'gewoon' dressuur (L/M-niveau) en niet volgens de methode van de bodt zoals ik. Gevolg is dat ik een uur bezig ben met hem en na een uur gaat hij pas een paar momentjes ontspannen (wat een paar maanden geleden binnen 5 minuten was). Maar wanneer zij of een andere ver gevorderde ruiter erop stapt loopt hij meteen netjes nageeflijk. Het ligt dus aan mij en niet aan mn paard.
Sorry voor het lange verhaal.
Je kan veel leren van zo'n paardje, als je hem maar niet naar de kl*te rijdt. En dat doe je door goede instructie te nemen, daar lopen er best wat van rond, als je goed zoekt!
. 
Maar idd ik moet niet opgeven al wil ik dat bijna elke dag, en kom ik soms er huilend vanaf bijna. Ik ga gewoon een keer lessen en kijken hoe het dan gaat. Het is namelijk zo'n goed paardje qua karakter zo superlief en hij zou alles kunnen; western, dressuur, springen, goed endurancepaard. Ik ben gek als ik hem wegdoe maar ik ben niet goed genoeg voor hem.. Dit gaat denk ik jaaaren duren hahaha.