Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
189 punten en 9e van ds 33 deel nemens. dus ik was erg blij met het resultaat. en had alleen maar 7s voor de galop!
Citaat:Whoahh relaxed, welke..?? Heb je er ook één voor de passage? Pak ik die ook gelijk mee.
Maar serieus, ben wel benieuwd naar de gekozen training
heb ook heel wat weerstand gehad. maar aller eerst moest ik haar in een rustige galop krijgen met takt. en dat heb ik opgebouwd. nou moest ik eerst zelf leren zitten. dus dieper zitten en meebewegen met je heupen, boven benen los en onderbenen aangesloten. ook heb ik erg veel tempo oefeningen gereden en dat hiep heel erg! ik kon haar dus extra been geven en tegelijk opvangen met mn hand. hierdoor word ze tegen gehouden en moet ze haar energie omzetten in galop sprong. hierdoor gaan ze automatisch (die van mij wel) wat meer op de achterkant lopen. en door ook veel vooruit te galoperen, liep ze op haar eigen benen. maar ik heb ook daar veel tempowisselingen gereden. Dan een zijkant terug naar een contra galop (waarbij ze dus helemaal op de achterkant kwam
dan een zijde middengalop. daarbij moest ik wel opletten dat ze niet terug viel op de voorkant of dat ze weer lang werd. en ook moest ik leren erg consequent te zijn. actie reactie dus! ik geef been dan wil ik meer energie. ophouding met mijn zit en/of hand langzamer. soms had ik daar echt wat hulp bij nodig
maar wat ik ook heb gedaan was om 2 balken op de grond te leggen. (hier bij heb je wel een lange bak voor nodig;)) dus dan galopeer je over de balken en de ene doe je 8 galop sprongen en de volgende keer 6. en dan een keer 10 en zo wissel je dat af.
maar houd wel rekening dat elk paard anders reageerd.. ik heb een vrij jong paard maar die wel echt een geweldige werkmentaliteit heeft en ook de potentie heeft. en sws heel makelijk is in rijden en altijd energie heeft. dus elk paard heeft een andere manier nodig