Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellenbs123 schreef:hallo
ik heb een vraag hoe kan ik mijn handen stil houden met paardrijden want mijn pony is nu een onrustig in zijn hoofd en ik weet niet hoe ik dan mijn handen stil moet houden
yasminlove1 schreef:mijn opa had mij geleerd om dan mijn zadel of manen of iets vast te houden zodat je je handen stil hield en de pony een ruk in de mond kreeg en dus na een aantal keer ophoudt.
Def schreef:Vaak is het zo dat als je niet in balans zit, je je handen niet goed stil kunt houden.
Dan ga je vaak op de teugels steunen en dan gaan je handen bewegen.
In principe zou je op een paard zonder handen moeten kunnen rijden en dan ook stil kunnen zitten.
Wat je zou kunnen vragen aan je instructrice (of instructeur) is of ze extra goed op je zit wil letten en misschien je hierop veel tips kan geven. Daarnaast is zonder beugels rijden ook een goede manier om een stabiele zit te krijgen.
Je kunt ook aan de longe les krijgen, zonder teugels. Echt gericht op je zit.
Je zult zien dat als jij in balans zit, je je handen ook stiller houdt.
Verder kun je ook bedenken dat je bij een punt in de bak (bijvoorbeeld de letter A of C) telkens zelf denkt dat je je handen stil moet houden. Dan heb je voor jezelf een stok achter de deur dat je het niet vergeet.
ellenbs123 schreef:Ja ik heb les maar dat schudden komt omdat ik mij handen niet stil heb