xChanelx schreef:Zoals gezegd is, niet gaan trekken!
Je zegt zelf al dat hij nog jong is. Als je nu gaat trekken, wordt hij steeds ongevoeliger in de mond en moet je over een paar maanden constant gaan hangen om hem bij je te houden.
Je zegt ook dat je hem soms niet op de volte kan krijgen, waar ligt dit aan?
Kent hij de teugels alleen om te stoppen? Want dan zou ik eerst heeeel veel oefenen met voltes rijden en afwenden. Niet té kleine voltes, want hij is nog jong en zoekt waarschijnlijk nog heel erg naar balans en als je hem dan op een te kleine volte draait, kan hij zijn balans verliezen en in het ergste geval omvallen.
Heel veel oefenen, blijf eerst maar lekker bij de basis. Als dit er goed inzit, komt de rest vanzelf. Zo moet je ook veel overgangen gaan rijden en dan zoveel mogelijk op je zit. Eigenlijk moet hij al reageren als jij je lang maakt, alsof je je voeten aan de grond zet, dan moet hij vertragen en als je je kuit aanlegt, moet hij direct vertrekken. Dan kun je hem ook met kleine hulpen weer opvangen, bijv. één kneepje in de teugels.
ik krijg hem niet op de volte zodra hij zijn tong naar buiten doet.
ik gebruik alleen de teugel als rem als het niet op ze zit reageert want ik doe met me gewicht en zit veel werken.
als hij gewoon loopt zoals het hoort loopt hij wel netjes een volte.
hij doet het over het algemeen heel netjes en reageert goed op me zit en gewicht.
maar soms heeft hij een moment dat hij daar niet opreageert en dat is alleen als hij onder me uitloopt.
dan probeer ik eerst een volte en steeds wat kleiner als dat niet lukt tegen de want omhoog maar ik heb ook heel soms dat er geen rem meer aan is en dan trek ik even door.
maar het meeste lukt ook met kneepjes maar nog niet altijd.