Mijn paard heeft vorig jaar september een blessure opgelopen, dit is in februari geheeld en mochten we opbouwen. Na 1 week opbouwen telkens wel en niet goed opnieuw da laten komen, weer rust weer opbouwen. Blijkt het toch weer een (nieuwe) blessure te zijn. Maar nu komt het probleem;
Ze is onwijs stijf en strak in het lijf, al haar bespiering is weg. Nu wil ik proberen haar los te werken, maar ze mag alleen maar rechtuit stappen rechtsom. Iemand enig idee hoe ik haar kan gymnastiseren? Ik kan haar wel buigen naar links en rechts, maar niet genoeg om haar los in het lijf te maken omdat we haar voorbenen niet mogen belasten. Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben.
ik snap heus wel dat het ook aan mij ligt, maar het is ook het karakter van het paard. Is toch frappant als er zoveel Jazz nakomelingen zijn met dezelfde karaktertrekken dat het dan dus altijd aan de eigenaren ligt. En daarnaast zal er inderdaad onvoldoende werk van gemaakt zijn, maar ik ga liever niet de dam af met mijn paard de weg op waar je een auto niet kan passeren en aan beide kanten sloot. Ze is ook in training geweest bij een van de bekendste gedragstherapeute, zij kon hier ook niks mee.