linker stelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lottee_xoxo

linker stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:24

mijn paard kan de stelling op de linker hand niet goed. met veel moeite lukt het wel om haar in de bochten wat naar binnen te laten kijken maar echt vloeiend gaat het niet. in de galop gaat ze er als een gek vandoor en gaat ze als een plank de hoeken door en dan werken mijn hulpen ook niet meer bij haar. op de rechter hand is er niks aan de hand, dan doet ze het uit haar zelf. wie heeft er tips voor mij? Groetjes /3

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:44

Jou paard geeft volgens mij duidelijk aan dat er iets pijn doet.
Begin je zoektocht vooraan; laat het gebit goed controleren.
Check vooral de lagen aan de linkerkant op een mogelijk verborgen wolfskiesje.

jjustangela

Re: linker stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:09

Heidss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:21

Veel voltes slangevoltes en op lange zijdes je paard omstellen van binnen paar pasjes rechtuit en weer na buiten en een hoop grond en longeerwerk doet wonderen

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 07:41

Begin bij het begin, eerst rust, ontspanning, hals onder de horizontale lijn. Dit is belangrijk.
Rustig voorwaarts rijden, met veel grote voltes. Hier probeer je je paard te laten buigen, links en rechts.
Niets meer dan dat, 20 minuten per dag niet meer, veel belonen, afstappen als het een keer goed gaat.
Geduld, vriendelijkheid, tederheid.
3 Maanden lang, dan de volgende fase.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:41

Idd rust , geduld , les nemen en weten waarom gymnastiseren zo goed is voor jou en je paard.
Kijk op de eerder genoemde site .
En neem de tijd, stap voor stap. stop als het goed gaat. al is het na 5 min , belonen en terug de wei of paddock op.

Sapulcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:30

Inderdaad zoals hierboven genoemd, is je paard scheef. Het beste kun je een instructeur zoeken in het "rechtrichten". Rechtrichten voelt ook niet fijn, dat is normaal :j

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:34

Zoals meerdere al zeiden, kan je paard inderdaad scheef zijn :j
Ik ben het ook eens met de reactie van Simpelman, rustig opbouwen en niet te veel meer willen, neem desnoods les.
Als je paard dit dan nog steeds doet, laat hem dan even nakijken, misschien heeft hij last van zijn gebit of aan zijn rug :)