Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, en ja tikken geven en tuigels trekken moet je niet te letterlijk nemen. Ik doe alles rustig met deze pony ik bedoel eigelyk dat ik nietbmwt losse tuigels opstap want dat was me ook is aangeraden. En geen enkel paard laat ik met zn kont na me toedraaien ^^ heb al is van andere paarden een trap gekregen en het is geen pretje maar bedankt . En sorry dat het verkeerd staat zit net paar minuten op bokt. Samantha_01 schreef:Ik las in een boek van Michael Peace ook over zo'n paard. Hij gaf als tip om dan het paard lekker gewoon om je heen te laten lopen en zelf min of meer op je eigen plek te blijven staan. Dan doet het paard het werk en jij wordt niet moe. Volgens hem zal het paard vanzelf inzien dat het voor hem nu moeite kost en minder lastig is om gewoon te blijven staan.
Het kan even duren voordat het paard het 'snapt' maar het is het proberen waard lijkt me.
midgie schreef:Als hij het eerst niet deed en nu wel, zou je het zadel eens na moeten laten kijken.
Gebruik een opstap om op te stappen, want het paard kan er ook genoeg van krijgen om telkens maar scheef getrokken te worden , het paard geeft duidelijk aan dat er iets niet goed is, dus ga op onderzoek uit, waarom doet een dier dit in een keer als hij het nooit heeft gedaan.
Pak ook nooit de teugel korter met opstappen, maar laat ze gewoon hangen.
En maak er een oefening van , heb geduld en neem er de tijd voor.
Maar laat eerst eens kijken of het paard nergens pijn heeft,
Uitproberen is het in elk geval niet.