Hallo iedereen, Ik rij nu sinds een paar dagen een hengst van iemand die ik ken. Deze is 4 jaar en loopt dressuurmatig best netjes. We gaan beginnen met 4 keer in de week te rijden want hij heeft geen goede conditie! 2 dagen rijden 1 dag rust en zo door. Alleen wil ik zorgen dat die wat meer spieren krijgt. Want hij is best wel aan de smalle kant. En als hengst is het natuurlijk supermooi als die een lekkere dikke nek krijgt en een gespierde bil. Weten jullie nog oefeningen om een goede spieropbouw te creëren? Met de longe of onder het zadel, vertel het maar! Ook tips om het meeste uit zijn middendraf te krijgen is welkom! Ik heb even een filmpje bijgevoegd zodat jullie zien hoe die er nu uitziet!
Geduld is het sleutelwoord. Als je met hem aan de gang gaat komt die bespiering vanzelf.
Anoniem
Geplaatst: 10-06-13 06:07
Bespiering komt vanzelf als gevolg van training en tijd. Ik denk, gezien het filmpje, dat er andere aandachtspunten zijn die prioriteit zouden moeten krijgen. Handrem eraf, voorwaarts, en zelf wat minder zwaar rijden/zitten.
Ja idd tijd en een goeie training en dat is werken aan jezelf, als je een paard mag gaan rijden van iemand en je weet niet hoe je op de juiste manier technisch goed kan rijden dan zou ik les nemen, het dier is nog maar vier , dus wees voorzichtig , hij is nog in ontwikkeling.
Aan jou houding en zit mag idd wel wat gedaan, je zit scheef en je rijd veel te zwaar, leer op de juiste manier lichtrijden dus leer het paard voelen in zijn beweging, lichtrijden is niet zomaar staan zit. Dus ja tijd, geduld en neem les, het paard kan waarschijnlijk in vrije beweging heel mooi lopen , ga zelf leren hoe je die beweging onder het zadel er in kan houden en blokkeer hem daar in niet dan krijg je een mooi gespierd en trots lopend paard, Kijk eens op www.paardenbegrijpen.nl staan heel veel oefeningen die je zowel rijdend en aan de hand kan doen, ik zou een 4 jarige echt ook wat meer vrije tijd geven, lekker op de wei en niet teveel druk erop zetten.