Ik heb een probleem met mijn net 6 jarige fries.
Ik heb hem zelf beleerd en ken hem dus heel goed. Als 3 en 4 jarige was hij eigenlijk super braaf,
had wel eens spanning natuurlijk maar schrok nooit overdreven en vertrouwde altijd wel op mij
Sinds een half jaar is dit compleet veranderd, hij heeft sowieso meer energie omdat hij beter in zijn
bespiering zit. Hij is nog steeds redelijk braaf met rijden en zal mij er nooit expres willen afgooien oid.
Alleen als die wat eng vind (en dat is tegenwoordig best veel) dan doet die zowel in de bak als buiten geen stap meer.
Meneer gooit zijn ondernek erop pakt zn bit beet gaat op zn achterbenen staan en komt omhoog. Als ik nog iets heb in te brengen dan pakt hij alleen zn bit beet gooit zn kop in de lucht en zet hem op een rennen..
Ik heb werkelijk al in mijn ogen alle manieren geprobeerd.. Rustig blijven en vertrouwen proberen te geven, tot aan hem juist op zn donder te geven, maar niets werkt.
Het zal misschien met puberen te maken hebben, maar ik wil hier gewoon graag aan werken en hier vanaf. We rijden ook wedstrijden en je kan misschien begrijpen dat het heeeeeel vervelend is als meneer de halve bak overslaat omdat hij iets eng vindt..
Ben benieuwd naar tips