welk bit is goed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rickert

welk bit is goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:08

Ik heb een paard en die loopt niet fijn op zn bit. Een enkelgebroken trens. Welk bit raden jullie mij aan? Tis voor een haflinger.

Rianne1807

Re: welk bit is goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:30

Kan je misschien aangeven waarom je paard niet fijn op zijn bit loopt?
Als je wat meer info geeft dan is het makkelijker om advies te geven namelijk omdat er erg veel verschillende bitten zijn met allemaal een andere werking.

RoyalHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:25

Wij hebben (kostenloos) bitadvies als onderdeel van ons bedrijf. Daarnaast hebben we ook een uitprobeerservice, waarbij je het bit 14 dagen mag testen met je eigen paard.
Het is erg lastig om op basis van dit berichtje een bit te adviseren. Daar heb ik wat meer informatie voor nodig. Mocht je interesse hebben, stuur gerust een pbtje, ik help je graag verder!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:49

Hoi laatst was de tandarts bij mij en heeft ze me vanalles uitgelegd over bitten hoe je kunt zien of die goed zit. Welk bit zij sterk af raad is een dubbelgebroken met plat tussenstukje.. Als je wat meer info wilt, stuur me ff een pb

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:56

waarom loopt hij er niet fijn op? hoofdschudden? vastpakken? kwijlen? iets meer info is wel handig als je echt goed bitadvies wil.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 07:48

Miss ligt het niet aan het bit maar aan jou hand ?
Als jij niet bewust ben van hoe je een bit gebruikt en welke inwerking het kan hebben, dan is een ander bit geen oplossing,
Probeer het eens bitloos, sommige paarden hebben echt problemen met een bit zeker als de ruiter te veel aan de teugel zit.
Longeer ook niet aan het bit.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:13

Misschien eens een GOEDE tandarts er naar laten kijken die ook bit advies kan geven.