Van touwhalster naar neckrope

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van touwhalster naar neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:50

Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het oefenen met mijn pony. Ik rijd haar nu zonder zadel en met halster. Aan het halster maak ik een halstertouw vast. Dit doet ze heel erg goed, ik kan haar goed sturen en spring ook al met haar en rijd ook al buiten.
Vandaag weer gedaan, ging goed. Ik dacht ik kan ook wel eens alleen met een touwtje om de nek proberen.
Heb het halster met touw omgehouden en een touwtje om de hals gedaan als neckrope.
Hier snapte ze alleen niet zo heel veel van. Ik moest steeds met het halstertouw wat aan het halster zit bij sturen, anders wou ze echt niet luisteren.

Nu heb ik een paar vraagjes.
Hoe kan ik verder oefenen, wat zijn goede oefeningen?
En wat voor touw kan ik het beste gebruiken voor om de hals? Een strotouwtje of een halstertouw?

Groetjes xxx

anoukyrsa

Re: Van touwhalster naar neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:54

met zweep erbij sturen (tegen nek aanleggen, of kont als ze uitzwaait)
en verder goed je been gebruiken..
ik heb deze tijd ook gehad, gaat nogsteeds niet altijd goed, maar oefening baart kunst ! succes !!

_bokworst

Re: Van touwhalster naar neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:12

heel veel met zit en been sturen, als ze dat moeilijk vind dat eerst met halster oefenen, en beetje meedraaien met waar je naar toe gaat, ik deed in het begin ook heeel extreem mijn rechterhand naar voren als ik naar links wilde (met neckrope eh :dp)