Ik rijd nu sinds een tijdje wedstrijden met mijn paard, en dat ging eigenlijk altijd wel goed. Maar nu komen we wat hoger en wordt toch de activiteit en impuls belangrijk. Elke wedstrijd lopen we er tegen aan, met inrijden gaat het goed, maar zodra we de ring in gaan slaat hij helemaal dicht, kan ik been geven wat ik wil, maar er gebeurd niets. De laatste tijd gaat het trainen thuis enorm goed, hij vliegt voor m'n been, en loopt heel mooi van achter naar voor, en marcheert lekker met zijn voorbenen. Voorheen had ik hem thuis toch ook minder voor elkaar, maar nu ging het proefje oefenen thuis ook goed. Dus ik had verwacht dat het op wedstrijd ook wel progressie zou boeken. Maar nu lopen we toch weer tegen hetzelfde probleem aan. Als ik de ring uit kom is alles weer goed en reageert hij gelijk weer. Maar gelijk zodra we binnenkomen bij A is het een blok beton, krijg ik er niets meer uit. Hij is eerder gestart met twee andere mensen, en bij hun vertoonde hij hetzelfde gedrag, zij kunnen precies met mij meepraten.
Ik ben zelf totaal niet gespannen voor een wedstrijd (alleen voor de prijsuitreiking
) dus ik breng ook geen spanning over. Wel span ik mij aan tijdens het doorzitten, dat komt omdat als hij loopt als een stuk beton ik ook niet lekker kan zitten, dus het is een beetje een wisselwerking. Maar tussen 2 proeven door loopt hij keurig en zit ik ook weer keurig. Nou heb ik dus geen idee wat ik moet doen om hem uit z'n wereldje te helpen tijdens de proef. Hij is sowieso een binnenvetter en scheit heel de trailer al onder op de heenweg, dus ik denk dat dit een manier van spanning uiten is voor hem. Maar toch heeft hij al veel wedstrijdervaring.Heeft iemand misschien een idee voor wat ik kan doen om hem uit zijn wereld te helpen, want zo is het voor ons allebei niet leuk meer.
Groetjes