positie benen bij springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_biske

positie benen bij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 15:09

oke ik ben met mijn pony pas wat begonnen met springen, nu hebben we vorige keer wat gefilmd en foto's getrokken en we zijn nog lange niet
perfect. Wat mij opviel was dat mijn benen ver naar achter lagen, mijn vraag is nu is dit te ver of niet en zo wel hoe kan ik ze meer naar voor doen? vriendelijk blijven aub we zijn nog aan het oefenen ;)

Afbeelding

Elvirave

Re: positie benen bij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:51

Het valt me op dat je voeten wat ver in de beugels zitten en je je hakken niet echt uitdrukt. als je je hakken wat meer uitdrukt en je voeten wat beter in de beugels houd dan zal het al beter gaan. je kan het beste oefenen door een paar rondjes in verlichte zit in draf te rijden, dan moet je echt op je beugels steunen. vooral als je wat lage sprongetjes doet kun je goed op je eigen houding letten. bij mij gingen mn benen in het begin ook een eigen leven leiden, maar met veel oefening en een paar lesjes is mn springhouding al een stuk beter. ik weet niet of het een optie is, maar anders zou ik zeker is een lesje volgen, altijd handig :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:21

Je mag je schouders ook wat meer terughouden zodat je iets rechter blijft in je bovenlichaam, waardoor je het zwaartepunt van je lichaam wat meer boven je paard houdt. Dat komt ten goede van je eigen balans en dus je beenligging. Op zo'n laag sprongetje is het helemaal niet nodig zo plat op je paard te liggen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:24

Wat mij opvalt is dat je voeten (te) ver in de beugels zitten.
Verder lijkt het op de foto erop dat je met je ellebogen op de hals van je pony leunt, probeer je armen van je pony zijn/haar nek af te houden en oefen dus daarmee je evenwicht.
Daarnaast vind ik dat je iets minder ver uit het zadel mag komen, maar ik denk dat als je je voeten beter in de beugels doet je al een stuk beter gaat zitten :j
Maar het ziet er nu ook echt niet slecht uit hoor!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:22

Zoals andere zeggen voeten te ver in de beugel en minder ver uit het zadel

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 00:00

oke allemaal bedankt :) ik ga proberen wat minder uit het zadel te komen en mijn hakken uit te drukken. Van de voeten te ver in de beugels is wat vertekeking door een schoenmaat te groot haha nrmaal 37-38, maar had hier een 39 aan :D en van de ellebogen op mijn paard leunen :') dit zal wel door de positie van de foto lijken, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen :D helaas kan ik 2 weken niet oefenen heb gisteren mijn enkelbanden verroken :(

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:39

_Sim_ schreef:
Je mag je schouders ook wat meer terughouden zodat je iets rechter blijft in je bovenlichaam, waardoor je het zwaartepunt van je lichaam wat meer boven je paard houdt. Dat komt ten goede van je eigen balans en dus je beenligging. Op zo'n laag sprongetje is het helemaal niet nodig zo plat op je paard te liggen.

Helemaal mee eens vraag is les.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:42

Wat mij opvalt is dat je het gewicht van je bovenlichaam te ver naar voren brengt, hierdoor gaan je benen naar achter om dat te compenseren. Probeer meer boven je zadel te blijven en je gewicht boven het midden van je paard te houden, dan kun je je benen vast beter op zijn plek houden.

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:10

Angel2002 schreef:
_Sim_ schreef:

Helemaal mee eens vraag is les.

ik volg les ;)

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:10

mang schreef:
Wat mij opvalt is dat je het gewicht van je bovenlichaam te ver naar voren brengt, hierdoor gaan je benen naar achter om dat te compenseren. Probeer meer boven je zadel te blijven en je gewicht boven het midden van je paard te houden, dan kun je je benen vast beter op zijn plek houden.

bedankt voor de tips ik mag binnen een week weer rijden met mijn enkel dus dan gaan we weer rustig beginnen :)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:57

Zoals de anderen al zeggen, je voeten minder ver in de beugels , je hakken verder uitdrukken en gewicht terugbrengen. Succes! ±'

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:46

Probeer boven de sprong je billen wat naar achteren te duwen en je rug iets holler te maken.