perfect. Wat mij opviel was dat mijn benen ver naar achter lagen, mijn vraag is nu is dit te ver of niet en zo wel hoe kan ik ze meer naar voor doen? vriendelijk blijven aub we zijn nog aan het oefenen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik ga proberen wat minder uit het zadel te komen en mijn hakken uit te drukken. Van de voeten te ver in de beugels is wat vertekeking door een schoenmaat te groot haha nrmaal 37-38, maar had hier een 39 aan
en van de ellebogen op mijn paard leunen
dit zal wel door de positie van de foto lijken, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen
helaas kan ik 2 weken niet oefenen heb gisteren mijn enkelbanden verroken
_Sim_ schreef:Je mag je schouders ook wat meer terughouden zodat je iets rechter blijft in je bovenlichaam, waardoor je het zwaartepunt van je lichaam wat meer boven je paard houdt. Dat komt ten goede van je eigen balans en dus je beenligging. Op zo'n laag sprongetje is het helemaal niet nodig zo plat op je paard te liggen.
Angel2002 schreef:_Sim_ schreef:Je mag je schouders ook wat meer terughouden zodat je iets rechter blijft in je bovenlichaam, waardoor je het zwaartepunt van je lichaam wat meer boven je paard houdt. Dat komt ten goede van je eigen balans en dus je beenligging. Op zo'n laag sprongetje is het helemaal niet nodig zo plat op je paard te liggen.
Helemaal mee eens vraag is les.
mang schreef:Wat mij opvalt is dat je het gewicht van je bovenlichaam te ver naar voren brengt, hierdoor gaan je benen naar achter om dat te compenseren. Probeer meer boven je zadel te blijven en je gewicht boven het midden van je paard te houden, dan kun je je benen vast beter op zijn plek houden.