Max aantal dagen trainen per week en hoelang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Eileeeen

Max aantal dagen trainen per week en hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 21:40

Hallo,

Wat vinden jullie het max aantal dagen per week om een paard dressuurmatig te trainen en hoelang mogen deze trainingen dan duren?

Trainen betekend in mijn opinie niet altijd nieuwe dingen leren maar ook lekker gewoon wat rijden om dingen te bevestigen. Hoeft dus niet altijd super intensief te zijn.
Ik ga voor het gemak even uit van een volwassen paard in goede conditie.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:46

Hoe vaker en zwaarder je traint hoe korter je moet rijden.. Dus wil jij 6x in de week actief trainen dan kan je geen uur rijden maar bijvoorbeeld een half uur. Train je 4 keer dan kan je langer rijden dus bv 50 minuten. MAAAAAAAR het is natuurlijk wel heel erg afhankelijk van je paard, het ene paard kan gewoon meer aan dat het andere. Leer vooral naar je paard te luisteren. Bij mijn paard merk ik het wanneer hij echt moe begint te worden, dan is het genoeg geweest. Soms sta ik er na 20 minuten alweer naast omdat het gewoon geweldig ging..

Met andere woorden; het is moeilijk te zeggen en afhankelijk van meerdere factoren :)!

Edit; PERSOONLIJK vind ik dat een paard wel minstens 1 echte rustdag moet hebben per week.. Rust is ook heel belangrijk. Ik geef die van mij meestel 2 rustdagen dus ik rij gemiddeld 5 keer per week, hoe lang verschilt bij mij ook weer per dag :)!

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:48

ik vind dat een paard minimaal 1 dag per week rust moet hebben, gewoon puur voor het idee dat die ook eens ''vrij'' heeft, de lengte van training maakt niet heel veel uit dan, als die er wel maar de conditie voor heeft, dus niet een paard dat normaal half uur loopt in een keer 3 uur laten lopen.

mijn paard krijgt een dag rust als ze de dag ervoor heel hard gewerkt heeft (soms wel wandelen om spierpijn beetje mee te laten vallen)
zeker krijgt ze vaker vrij, maar echt minimaal 1 keer per week...

waarom wil je het eigenlijk zo precies weten?