Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Seltje schreef:Rechtrichten is een werk van lange adem, je paard houd graag vast op rechts, en laat los op links, dan moet jij stukken gaan oefenen andersom: links vasthouden, rechts loslaten, heel moeilijk, ik heb hetzelfde probleem maar omgekeerd, mijn paard houd graag op links vast, en wil rechts altijd los hebben.
Voltes vergroten/verkleinen, puur op zit kan ook heel veel helpen om die buiging in het lichaam te 'rekken'.
Een goeie rechtrichtinstructeur kan zeker helpen!
succes! _KellyAV schreef:Probeer je paard eens van je rechterbeen naar je linkerhand te rijden. Daarmee bedoel ik dat je hem/haar opzij drukt voor je rechterbeen en het dan opvangt op je linkerhand. Daardoor zal hij wat zwaarder gaan worden op je linkerhand. Hierbij moet je wel je rechterhand loslaten. En op de binnen hoefslag rijden niet te vergeten. Mijn paard is ook scheef en die rijdt ik nu op de binnen hoefslag, duwt hij wat tegen mijn been aan, hop pasje opzij en weer recht. Zo leert hij respect te krijgen voor het beensucces!
xChanelx schreef:Hallo allemaal.
Nu heb ik een volgend probleem gekregen.
Als ik op de linkerhand rijd en ik laat de teugels helemaal los, dan gaat ze zo van de hoefslag af en valt dus helemaal naar links. Op de rechterhand gaat ze ook naar links, als ik bijv. binnenhoefslag rijd.