Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stolz schreef:Ik heb thuis ook zo'n ezel. Als meneer geen zin heeft gaat hij gewoon stilstaan of super traag lopen tot hij stil valt.
Wat ik doe? Lange zweep rijden en vanaf het begin dat je begint te rijden héél streng en consequent zijn en zien dat hij de kans niet heeft om stil te staan. Hem heel actief houden. Onverwachts hem eens laten galoperen, heel plots halt houden, dan terug in draf, terug stap, terug galop. Hem gewoon super actief houden, veel figuren rijden.
Bij mij is het ondertussen overgewaaid
12345a schreef:MirandaFuego schreef:Ja, als je zoveel signalen van rugpijn ziet, gelijk de zweep erover en vooral niet kijken of er iets met z'n rug is!
Daar is al naar gekeken .. maar er blijkt niks mis met dr rug te zijn.. ze is echt eigenwijs als een ezel..
12345a schreef:parador schreef:les nemen......
Dat gaat lastig als ze niet wil lopen hea =')
12345a schreef:MirandaFuego schreef:Ze is nog maar 5 en er duidelijk iets mis gegaan met inrijden...
Dat betekend gewoon dat je er zelf niet genoeg verstand van hebt en ook dat je nog nooit een goede instructeur hebt gehad.
Lijkt me sterk![]()
Buiten snapt ze namelijk ook gewoon alles.
xNikitaaa schreef:Vooral heel hard slaan, gaat vast helpen! Nee dus, niet doen. Krijg je alleen maar een getraumatiseerd en bang paard van.
Ga uitzoeken waar het probleem zit. Wil ze met wandelen vooruit? Wil ze met longeren vooruit? Wil ze met hoofdstel en zadel longeren vooruit? Haal er een osteophaat bij, die kan je beter helpen dan een DA, omdat deze ook kijkt naar spieren die vastzitten, etc.
Edit: nee echt niet, buiten snapt ze dus niet alles. Anders zou ze niet zo over je heen lopen...