Ik baal hier zo maar dan ook zo enorm van..
Ik heb een super lieve pony, waar het rijden altijd goed ging, maar vorig jaar november/december had ze een niet goed passend zadel het zadel paste eerst altijd wel maar omdat ze 5 jaar is en ook meer spieren krijgt etc. veranderd haar lichaam, en mijn pony die heeft al zo'n moeilijke rug voor een goed passend zadel.
Heb ik eindelijk na een hele lange zoektocht een zadel gevonden!
De laatste 2 weken doet ze haar tong er een beetje uit, of ze bijt er wat op, of hij hangt er een klein beetje uit, ook al heb ik mijn teugels slap, dus daar zal t niet aan liggen.
Vandaag heb ik haar gereden en ze deed het weer, toen bedacht ik ik ga haar longeren met zadel op.
Mond dicht helemaal goed, ook deed ik de teugels achter het zadel dat er wat druk kwam, ook dit deed ze super, haar mond dicht niks aan de hand. Daarna had ik elastiek er aan gedaan, ook dit was prima.
Ik heb daarna op mijn pony gezeten teugels helemaal los, maar dan doet ze haar mond weer open.
Nu mijn vraag, kan het zo zijn als ik op mijn pony ga zitten, dan komt er druk op het zadel. Kan het zijn dat ze pijn heeft? en daarom de mond open heeft?
Dat het zadel toch niet zo hele goed past?
Graag reacties..
sorry voor het lange verhaal
groetjes