Menles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Menles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 07:09

Ik heb geen idee waar dit hoort dus graag verplaatsen

Mijn manege gaat stoppen en nu stelde de eigenaresse van mijn verzorgpony's voor om met hun op menles te gaan
Zou dit kunnen met een mini shetlander?
We willen dit doen met een werklustige mini shet van 80 cm

Barney1978

Re: Menles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:23

Ja hoor dat lukt best met een mini shetlander. Ik ken je verzorgpony's natuurlijk niet en weet niet waar ze voor lopen maar de ondergrond is wel bepalend of ze het kunnen volhouden. Een kleine pony in een mulle zandbak laten lopen zal naar mijn idee geen groot succes worden (even vanuit gaande dat de pony wel beleerd is voordat je aan de les begint).

Ik heb zelf privé les met een tweespan en enkelspan grote Shetlanders. Ze lopen voor een marathonwagen van 170 kilo en ook in enkelspan is dit een uur goed vol te houden. De bak waar ik les is niet zwaar, er ligt een klein laagje zand met snippers en is fijn te rijden voor ze. In het bos lukt het met enkelspan ook maar de zware stukken zijn dan wel heel lastig te rijden voor ze.

Dus lekker op les gaan en gewoon zorgen dat je ondergrond en wagen niet te zwaar zijn.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:22

Anke98 schreef:
Ik heb geen idee waar dit hoort dus graag verplaatsen

Zo werkt het dus niet: gemakshalve je topic op het eerste de beste forum gooien dat je ziet en het vervolgens een ander op laten knappen.
We hebben een vrij duidelijke indelen voor wat betreft disciplines e.d. en met even verder kijken vind je eenvoudig de men-afdeling: [AR] Aangespannen rijden
Daar vind je alles wat je zoekt en kun je je topics openen.