kleefgedrag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KleinBoefje

kleefgedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:41

Hey, weet niet of hier goed staat want eerste topic dat ik open. Maar ik rijd nu op een pony van een vriendin(welsh mountain, schimmel, 5 jaar). En nu zit ik met het probleem dat hij heel erg blijft kleven achter haar pony als we samen rijden. Als ik alleen rijd dan wordt de pony 'irritant' om zo maar te zeggen. Hij gaat dan afwenden uit hemzelf enzo. Iemand idee wat ik tegen dat kleefgedrag kan doen? Want verders rijdt hij heel fijn.

KleinBoefje

Re: kleefgedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 06:59

Upje

cllaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:23

Ik zou proberen om hem flink aan het werk te zetten. Figuren rijden..Zodat hij zijn aandacht bij jou krijgt. Daarnaast zou ik ook aanpakken wanneer hij kleeft en heel consequent zijn! Hij mag dat gewoonweg niet doen.

Loop je wel eens met ze aan de hand? Doet hij het dan ook, of alleen met het rijden?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:34

Strenger zijn, jij zit er op en verteld een paard hoe hard die loopt, waar die afwend. Het is geen automatische piloot waar je op gaat zitten en ze uit zichzelf hun rondje loopt. Je moet zelf het initiatief gaan nemen en het paard echt gaan rijden en niet meeliften op z'n rug.
Dus echt actief aan het werk zetten, zorgen dat het paard de focus bij jouw houd en niet bij een ander paard daar moet je echt zelf voor zorgen, tempowisselingen, overgangen figuren.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 11:14

Aan de hand doet hij niks. Dan loopt hij zo overal heen. Maar zit je er eenmaal op.. Tempowisselingen heb ik ook aan gedacht. Zal het uitproberen. :) Thanks !!

cllaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:08

En consequent blijven! :)

laylaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:36

zelfde probleem hier met mn paard. alleen rijden gaat super maar in de groep probeerd ie tog elke keer naar de andere paarden te gaan! elke keer gewoon rustig oplossen en inderdaad consequent zijn! die van mij loopt dan aan het eind als een zonnetje en reageerd niet meer op anderen. moet helaas wel elke keer als ik er op zit en er zijn andere bij het "gevecht" aangaan.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 09:43

Gister weer bezig geweest met oefenen. Pony waar hij altijd achteraanloopt(de pony van mijn vriendin) had er opeens ook genoeg van want hij had bijna zijn hoofd al op de kont. Dus toen gaf die pony voor ons een bok . Nou toen was hij bijna meteen van het kleefgedrag af :D Toen hoefde het van hem ook niet meer erachteraan lopen.

laylaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:14

haha ja dat is ook een oplossing :-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:51

Als een paard uit zichzelf ineens gaat afwenden mag je daar best een keertje streng mee zijn, maar wat je ook kan proberen is het paard/de pony sneller af te zijn. Ga gewoon uit jezelf veel figuren rijden

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:33

Emmaa_ schreef:
Als een paard uit zichzelf ineens gaat afwenden mag je daar best een keertje streng mee zijn, maar wat je ook kan proberen is het paard/de pony sneller af te zijn. Ga gewoon uit jezelf veel figuren rijden
dat zou ik wel willen doen, alleen hij kwam(ja kwam) eerst echt g
geen meter bij die anderre weg. Gelukkig gaat nu steeds beter en loopt nu ook wel om die ander heen en blijft hij niet meer zo kleven.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:49

Sorry , heel simpel gezegd, leren rijden, het dier weet niet wat er van hem verwacht word , het stuur zit niet op het hoofd maar in jou lichaam,

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:53

Heb je eigenlijk les met deze pony? Want lijkt me voor jullie beide wel fijn. Als je dat nog niet hebt misschien eens kijken of het mogelijk is.
Dat het probleem nu minder is, is eigenlijk wel op de verkeerde manier een andere pony heeft die van jouw moeten corrigeren terwijl dat eigenlijk van jouw uit moet komen.

dorien1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:51

Heel consuquent zijn! Paardrijden is een hele vreemde sport, je doet zo'n beetje altijd wat je paard niet wil :) Wil je paard bij zijn vriendje blijven, ga jij juist weg :) maarja, gewoon heel veel wegrijden bij andere paarden, bijvoorbeeld met een volte als die dan neit mooi wordt, nou en als je paard maar niet kleeft. Ik vind het ook ZO lastig!