Nieuwe peesbeschermers direct beschadigd na één rit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wild_Horses9

Nieuwe peesbeschermers direct beschadigd na één rit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 18:21

Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort, maar ik zag even geen andere oplossing :P

Ik heb vrijdag nieuwe peesbeschermers gekocht bij de Dekatuin voor 16,95 euro(geen idee of dit uitmaakt, maar ik zet het er maar even bij ;)). Gisteren heb ik er voor het eerst mee gereden in de paardrijles op de manege, we gingen springen(dit weet je nooit van tevoren). Ik had nogal haast(dacht dat ik te laat was :p) en we hebben dus maar een kort gedeelte van de rit erheen(ik heb geen trailer en de reis valt wel mee, normaal een half uurtje in stap & draf) gestapt, verder gedraafd en kleine stukjes zelf galop. We kwamen aan op de manege, waren dus véél te vroeg(we gingen rond 2 uur weg en waren er om 10 over 2/kwart over 2). Na een tijdje wachten mochten we de bak in. We reden een tijdje en toen mochten we kleine sprongetjes nemen in een volte(niet hoger dan rond de 20 cm). Toen we dit een aantal keer hadden gedaan gingen we een wedstrijdje doen wie het snelste de meeste punten kon scoren. Ik had er uiteindelijk best veel, omdat Bibbi in de les nogal vlot loopt. In de galop hoorde ik de peesbeschermers dus tegen elkaar kraken, en ik dacht al dat er iets mis was, maar wat? Toen ik thuis was na de rit terug, zag ik wat er was gebeurd. Vrijwel al het lak is eraf, je ziet duidelijke strepen zitten van het tegen elkaar aan knallen. Mijn vraag is.. Hoe kan dit? Mijn pony heeft nog nooit problemen gehad met benen te dicht bij elkaar, en het was niet het eerste paar peesbeschermers wat we hadden gekocht. Ze waren overigens niet verschoven.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:26

Dan had je ze blijkbaar wel nodig, dan strijken de benen toch langs elkaar.
Daarom zijn het ook 'pees beschermers' ze zijn niet voor de sier.
Ze beschadigen nu eenmaal.

Maar wat een verhaal erom heen hahaha wel leuk om te lezen hoor trouwens!

Wild_Horses9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 18:27

CoSnuf schreef:
Dan had je ze blijkbaar wel nodig, dan strijken de benen toch langs elkaar.
Daarom zijn het ook 'pees beschermers' ze zijn niet voor de sier.
Ze beschadigen nu eenmaal.

Maar wat een verhaal erom heen hahaha wel leuk om te lezen hoor trouwens!

okee dus dat is normaal dan?

Haha, klopt wel een beetje ja. Ik hou van verhalen schrijven en korte antwoorden zijn voor mij echt not done :p

CoSnuf

Re: Nieuwe peesbeschermers direct beschadigd na één rit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:29

Ja hoor, maakt niet uit wat ze kosten. Al mijn peesbeschermers zien er ook niet uit. Maar dan hadden het geen peesbeschermers moeten worden :+

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:30

mijn peesbeschermers zijn ook allemaal beschadigd.
Paardlief heeft ze echt nodig, en de jouwe blijkbaar ook.

Alleen maar goed dat je ze om doet :j

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:31

Daar zijn peesbeschermers inderdaad voor bedoeld, zodat de benen elkaar niet raken tijdens het rijden, laat dus vooral zien dat ze goed werken en nodig waren :)

Wild_Horses9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 18:31

CoSnuf schreef:
Ja hoor, maakt niet uit wat ze kosten. Al mijn peesbeschermers zien er ook niet uit. Maar dan hadden het geen peesbeschermers moeten worden :+

Hahahaha :p Het was wel een kleine rib uit mijn lijf hoor, ik moest het zelf betalen :p(gelukkig krijg ik na wat gekibbel het terug van mijn ouders :p)

portox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:32

ja bij mij zijn de binnenkanten ook allemaal bekrast

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:35

Wild_Horses9 schreef:
CoSnuf schreef:

Hahahaha :p Het was wel een kleine rib uit mijn lijf hoor, ik moest het zelf betalen :p(gelukkig krijg ik na wat gekibbel het terug van mijn ouders :p)

Ze hoeven ook niet duur te zijn hoor. Die van €80,- beschadigen net zo goed.
Alleen heeft iedereen zijn eigen reden voor welke beschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:46

Nou.. Ik merk toch echt wel verschil tussen goede peesbeschermers en peesbeschermers van 15 euro. Dat is niks tegen jou hoor want ik koop ook veel liever die van €15.. Maar als jij regelmatig nieuwe moet kopen omdat je paard blijkbaar zo erg aantikt van voren is het misschien de moeite waard om een keer te investeren in iets wat misschien wat mooier blijft.
Ikzelf vind deze erg fijn
http://ooteman.nl/op-en-om-het-paard/be ... ntage?N=15
Ze zijn dan misschien wat aan de prijs maar deze bleven bij mij heel lang goed, terwijl ik een merrie had die nogal wild deed zodra ze los kwam, en onder het zadel haar benen niet helemaal lekker kon neerzetten. Normale peesbeschermers sloopte ze regelmatig, maar deze bleven echt een half jaar goed.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:53

Emmaa_ schreef:
Nou.. Ik merk toch echt wel verschil tussen goede peesbeschermers en peesbeschermers van 15 euro. Dat is niks tegen jou hoor want ik koop ook veel liever die van €15.. Maar als jij regelmatig nieuwe moet kopen omdat je paard blijkbaar zo erg aantikt van voren is het misschien de moeite waard om een keer te investeren in iets wat misschien wat mooier blijft.
Ikzelf vind deze erg fijn
http://ooteman.nl/op-en-om-het-paard/be ... ntage?N=15
Ze zijn dan misschien wat aan de prijs maar deze bleven bij mij heel lang goed, terwijl ik een merrie had die nogal wild deed zodra ze los kwam, en onder het zadel haar benen niet helemaal lekker kon neerzetten. Normale peesbeschermers sloopte ze regelmatig, maar deze bleven echt een half jaar goed.

Mijn reactie over kwaliteit/prijs ging ook over het gebruik, zoals ik TS haar 'verhaaltje' lees worden ze niet dagelijks enorm gebruikt.
Dan maakt het niet uit wat je hebt.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:57

Nja ik denk gewoon dat je paardje ze goed kan gebruiken en daarom bekrast zijn :) Mijne heeft ze ook hard nodig, zommige waren na 5 lessen echt gewoon kapot :+ ( kogelbeschermers dan..) maargoed, peesbeschermers zijn er om beschadigd te worden :D