Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vond ik heel cool en het is natuurlijk ook supervet om een paard helemaal te kunnen vormen. Maar draai het eens om. Jij bent degene die een paard gaat "vormen". Jij bent het eerste contact met een mens op zijn rug, wat hij heel eng vindt in het begin, en wat ook heel moeilijk is voor een paard. Jonge paarden zijn ontzettend onvoorspelbaar, je weet echt nooit wat er gaat gebeuren. Als je er voor het eerst op stapt kunnen ze ontzettend braaf zijn en als je er voor de tweede keer op stapt kunnen ze er weer zo van schrikken dat je er binnen twee seconden naast ligt. Ik denk dat het heel goed is voor jou om me op dit moment te gaan concentreren op het rijden van zo veel mogelijk paarden met zo veel mogelijk verschillende karakters. Eentje die braaf is, eentje die wat minder braaf is, en ook paarden die er soms uit het niets bokkend vandoor gaan. Als je heel vaak op dat soort paarden hebt gereden, leer je steeds beter hoe je moet omgaan met het onvoorspelbare gedrag van een paard. In alle verschillende situaties die er kunnen gebeuren weet jij hoe je het beste kan handelen. Dat is het moment waarop je een paard zou kunnen gaan inrijden.

StormHeidi schreef:Poiuytrewq schreef:JasmijnJoy, als je een gemiddelde 13jarige ziet rijden, en de berichtjes van dit meisje leest, dan begrijp je ook wel dat 'wij' dat zeggen.
Uitzonderingen zijn altijd daar gelaten!
Wat wil je daarmee zeggen, als ik vragen mag?