Mijn verbeterpunten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XDario

Mijn verbeterpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 16:50

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn eerste L1 westrijd gehad. Ik heb even een paar vragen, en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven! ;)
Op mijn coupons stond dat mijn pony de hele tijd te diep liep. Dit doet hij thuis niet. Hoe kan dit? Komt dit door de stress?

Bij het wijken gaat mijn pony vaak of 1 een x recht vooruit, of in 1x opzij. Hoe kan ik zorgen dat hij rustig opzij gaat, en ontspannen blijft?

Hoe zorg ik dat mijn pony tijdens een proef meer impuls heeft, ik heb het gevoel dat ik alles in de proef verlies terwijl het met het inrijden wel goed gaat...

Ik heb 1x in de week les, dus ik heb goeie begeleiding. Maar misschien noemen jullie dingen die mijn instructrice niet noemt!

Bedankt! :)

wumdydumpy

Re: Mijn verbeterpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:02

Meer lucht geven voor het te diep en wijken. Als hij alleen naar voren gaat meer druk aan de voorkant en en duidelijke beenhulp. Oefen kleine stukjes wijken stukje naar rechts stukje naar links dus zigzaggend. Voor impuls veel overgangen rijden en als hij inkakt twee snelle tikjes met zweep geven als hij niet reageert. Hoop dat je er wat aan hebt