Paard gooit telkens hoofd omhoog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babs80

Paard gooit telkens hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 10:43

Hallo allemaal, ik reed gisteren op een heel fijn paard, maar tijdens het uitstappen en lange teugel gooide ze steeds haar hoofd in de lucht. Net of ze jeuk had of wellicht stoorde haar iets. Weet iemand wat dit kan betekenen? Ik heb niet intensief met haar gereden en ook niet veel aan haar gevraagd.

Sannesugar

Re: Paard gooit telkens hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:18

Mijn paard deed dit ook tijdens lange teugel uitstappen, dan hebben ze vaak spierpijn in de hals.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:23

Ik volg even wij hebben op de manege een paard staan die dit al jaren lang doet..

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 11:27

Ze heeft de laatste tijd ook niet veel meer gedaan en gisteren hebben we heerlijk met haar gewerkt. Dus spierpijn is zeker mogelijk. Ze is ook niet heel bespierd, dit moeten ze weer opbouwen.
Laatst bijgewerkt door Babs80 op 20-04-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:29

Mijn merrie doet het ook, maar zij diet het inderdaad ook naar het rijden om haar spieren los te maken. Vooral als ik wat intensiever gereden heb gaat ze met haar hoofd gooien of schudden. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:29

Babs80 schreef:
Ze wordt volgens mij op dit moment ook niet heel intensief gereden door de eigenaar en gisteren hebben we heerlijk met haar gewerkt. Dus spierpijn is zeker mogelijk. Ze is ook niet heel bespierd, deze moeten ze weer opbouwen.

Dan zou dat het zeker kunnen zijn, toen mijn paard eenmaal elke dag getraind werd deed ze het ook niet meer. Alleen nog na de zware dagen op concours :j

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 11:33

Oké, dank je wel. We gaan binnenkort weer een kijkje nemen en dan ben ik benieuwd of ze het dan weer doet. Verder is ze super braaf en fijn aan de hulpen. :-)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:09

Ik volg ook even. Mijn paard gooit ook vaak met haar hoofd.
Niet alleen onder het zadel tijdens het uitstappen, maar ook als ze gewoon in de paddock staat.
Ze zal vast ergens last van hebben, maar heb nog geen oorzaak kunnen ontdekken.. (heb haar sinds nov 2012)

Jullie paarden gooien alleen met het hoofd tijdens het uitstappen?
Of ook als je hem los gooit?

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:14

Ik volg ook :D Mijn paard doet het meestal als ik met haar galloppeer, maar geen idee waarom ze het doet!

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 17:33

Ze deed het alleen tijdens het uitstappen...Maar zodra we het pad op gingen deed ze het niet meer. Toen was ze natuurlijk afgeleid.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:45

Vandaag de dierenarts bij mijn paard gehad. Meteen even gevraagd naar het gooien met haar hoofd.
Hij zegt dat het joligheid is (mijn merrie gooit dus vooral met haar hoofd als ze buiten in de paddock loopt en tijdens het uitstappen).
Ze is enthousiast en een beetje onstuimig, dus ik moest me er maar geen zorgen om maken :-)

Weet jij al meer over een mogelijke oorzaak van het gooien met het hoofd tijdens het uitstappen, Babs80?

Babs80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 10:52

Hoi, gelukkig, dat het enthousiasme is :-) beter kan niet :-)
Ik weet het nog niet, ik ga volgende week weer een kijkje nemen :-)

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:28

Meestal zijn het de spieren waar ze dan even last van hebben...ze wil even strekken